Allmänt

Bästa bonusfamiljen firade en dotters födelsedag.

Hej hej
 
Det är ju så att min dotter Andréa kommer att fira sin 30-årsdag när hon är långt där bort i Saskatoon i Canada. Därför ville jag och min familjen så gärna passa på att fira henne lite extra nu när vi hade chansen, de här ynka små dagarna som hon var här hemma på besök.
 
Jag hade dukat och maten bestod av en smörgåstårta i alla enkelhet.
Jag hade gärna lagt all min kärlek och energi i att fixa maten, men med min rygg så valde jag att lägga kärleken på att bara vara tillsammans istället.
 
När Stefan dök upp från jobbet så passade vi på att gratulera med den lilla sak jag köpt i present.
 
 
Jag älskar att köpa små minnessaker till mina döttrar när de fyller år.
Sådana saker som jag själv är så svag för.... guld och diamanter och sånt ...
 

Varenda kvinna förtjänar guld och diamanter i öronen. Och när man ska fylla 30 år då kan man väl räknas som kvinna.
Jag tror hon blev glad ... hoppas det.
 

I paketet låg ett par hänge i vitt guld med små diamanter och Aquamarinblåa stenar. Gjorda för att matcha det halssmycke hon fått den dagen hon blev färdig med sin utbildning. (om det kan man läsa här)
 
Smycken gjorda av bästa guldsmed Lancing i Simrishamn förstås!
 
 
 
Sedan var det dags för oss alla att svira om och inom kort var vi samlade hela min underbara sköna bonusfamilj ... (sånär som på yngsta dottern Emmy förstås)
 
Det var pappa Låke och såklart väldens bästa bonusmamma Gunilla. Systern Amanda, bonuspappan Stiffe och så jag.
(I familjen finns också en hop bonussyskon och några kända och okända styvsöner ... om någon undrar ... fast ingen av dem var på plats den här kvällen)
 
 
 Att ha möjlighet att sitta ner och prata med de allra närmaste. Att kunna lyssna på vad alla säger ...
ja så blev den här mysiga underbara födelsedagen.
Vi pratade minnen, framtidsplaner och hade en trevlig kväll tillsammans.
De storslagna festligheterna får vänta. Och jag lovar, det lär komma fler "nollor" att fira. Fler bemärkelsedagar att ställa till stora gille. Sådana där fester som Andréa egentligen vill ha.
Den här kvällen blev så fin. Ännu en dag att spara i minnesbanken.
 
 
Det blev såklart kaffe och tårta och drömrulltårta som är Andréas favorit!!
 
 
Ett stort varmt grattis från oss alla till dig Andréa.
Såklart kommer jag att vakna den första maj och när klockan är fem i åtta känns det sådär lite extra. Den tiden då jag fick den bästa titeln av alla ... titeln mamma.
Grattis tjejen♥
 

Kvällens citat:
 
Det största brott föräldrar kan begå
mot sina barn, är att ha glömt sin
egen barndom.
 
Njut av kvällen och glöm inte att lyssna på era barn.
Kram Annika
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Familj;
Taggar: bonusfamiljen, familjen Gyllebo, födelsedagsbarn, födelsedagskalas