Allmänt

Den första frosten, så sagolikt vackert.

Hejsan
I veckan har det varit lite varannandagsväder här på Österlen.
Jag älskar den där första frosten som kommer, när det ännu finns gröna blad och de sista rosorna tappert lyser upp i allt det gråa.
Det är så obeskrivligt vackert då, ja nästan andaktsfullt. 
 

När solen stiger upp så är det som om hela världen färgas röd för en kort stund.
Det allra första morgonljuset är så speciellt. Men bara för en kort, liten stund.
Det finns två timmar på dygnet som skapar det här underbara ljuset, och det är precis när solen är på väg att stiga upp och just när den sedan är på väg ner igen.
Om man ska fånga dagen någon gång, så är det vid den här tiden tycker jag.
 

Min mellandotter Amanda är utbildad hudterapeut. Om det kan man läsa här.
Även om hon just nu inte arbetar som just det, så är det väldigt bra för mig att ha en hudterapeut i familjen.
Med mina 52 år så är det nog ganska välbehövligt att min hud och hy får lite mer omsorg nu.
Jag har aldrig varit någon person som har tagit så väl hand om mitt ansikte. Men så är jag också så väldigt lyckligt lottad, att jag aldrig haft några större problem med hyn.
Nu kommer min fina Amanda lite då och då med små presenter till mig. Saker som säkerligen är bra och behövliga. Lite rengöringsolja, lite kräm mot rynkor ...
Tack Amanda - jag älskar dig för din omtänksamhet ♥
... för omtänksam det är hon, och det har hon inte fått lära sig på några skolor inte. Sådan sitter i generna tror jag, och det är så mycket mer värt än alla kunskap.
 

Dagens citat:
 
"Var rädd om det du har idag. Imorgon kan allt ha fått en helt annan innebörd.
Allt vi har är bara till låns, och vissa saker går aldrig att ersätta."
 
Ha en fin dag.
Och vill ni hälsa på mig, så finns jag på Sjöröds Torp Julmarknad ( Ateljé Miré) i eftermiddag. Kom gärna dit, handla, drick glögg eller bara för att säga hej!!
Sjöröd ligger vid Gyllebo ... googla vetja!
 
 
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Åh, det hade varit roligt att hälsa på dig, men vi har ju vårt evenemang med Karin Laserow här i eftermiddag och jag har lovat att hjälpa till. Man kan inte klona sig!
Hoppas du får en fin söndag!
Må så gott. Kram!
/Yvonne

Svar: Nej det är så sant. Såhär i advents och jultider får man gilla läget och göra vad som hinns med. Ha en underbar dag och en stor kram.
Annika Olsson

#2 - - margarethavilhelmsson:

Härliga bilder som du har tagit. Här har vi allt vitt i dag. Har kommit 5-6 cm snö i natt. Jag gillar snön det blir ljust och fint.

Svar: Åhhh det låter fantastiskt. Ja det blir så ljust och fint. Idag har vi regn och slask igen hos oss. Ha en fin dag och kram.
Annika Olsson

#3 - - Yvonne i Järrestad:

Åh, det hade varit roligt att hälsa på dig, men vi har ju vårt evenemang med Karin Laserow här i eftermiddag och jag har lovat att hjälpa till. Man kan inte klona sig!
Hoppas du får en fin söndag!
Må så gott. Kram!
/Yvonne

#4 - - Linnéa:

Wow! Vilken fantastisk fotograf du är!
Så vackra naturinspirerade foton!
Lycka till med ansiktsbehandling, jag håller också på med ansiktsbehandling idag :)

Svar: Tusen tack. Jag är bara en glad amatör som älskar att försöka fånga allt det vackra. En stor kram.
Annika Olsson

#5 - - EVELINA:

Håller med dig, det blir underbart vackert när den första frosten kommer! Jättefina och stämningsfulla bilder!

Ha en riktigt fin fortsättning på din söndag! <3

Svar: Tusen tack fina du!
Annika Olsson

#6 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Alltså wow, det är ju så vackert med dimman över sjön!

Svar: Ja, den där morgonen var det som om det ångade över sjön. Magiskt fint. Kram på dig.
Annika Olsson