Allmänt

Årets dotterfotografering.

Hejsan.
Som många nog redan vet så gillar jag att fotografera. 
Jag fotograferar hellre än bra kan man säga ... fast jag tycker verkligen att alla de där bilderna på tjejerna är så himla kul att ha.
 
Genom åren har mina döttrar utsatts för mina ständiga syskonfotograferingar varje sommar, eller varje gång de är samlade.
Jag kan nog påstå att det har knorrats en hel del och inte sällan har jag fått tjatat, bönat och bett ...
Så var det då dags för årets bilder. 
Sommarbilderna 2017 på systrarna Henriksson ... fast den här gången fick det bli på tjejernas egna villkor.
Det blir som vi vill, annars blir det inget - var deras budskap
.... totalt vilt och galet ....
 

Förra gången vi var på stranden och förevigade var den där gången vid Knäbäck ... om det kan man läsa här.
 
Det har även blivit galna bilder i rapsfält, eller den där sista julen med mormor Ingrid.
Ljuvliga minnen att ha.
 

Men nu var det alltså tid igen. Tjejerna hade villigt gått med på att låta sig förevigas och jag förstod att de redan hade en plan om hur de ville ha årets bilder.
 

Någon fotograf är jag inte och jag tackar envist nej till alla förfrågningar om fotojobb.
Men att stå bakom kameran och se sina egna döttrar genom linsen, är en helt annan sak.
Jag älskar deras sätt att bjuda på sig själv. De är så härliga och det är så kul att spara bilderna som kära minnen.
 
 
Så var det då dags för "Årets Bild" , och så här blev den!!
Frihet så det stänker om det!
 
 
Ja, visst måste det vara Österlens vackraste vy. Den mot Stenshuvud.
... eller som en killkompis till Emmy skrev "man skulle varit sjöman" ....
 
Men allting har ett pris, och jag hade ju lovat att själv ställa mig framför kameran precis som töserna, den här kvällen ...
Och har man lovat så har man ....
 
(förlåt världen, jag ska hålla mig bakom kameran ett tag framöver)

Dagens citat:
 
Välkommen till familjen Circus.
Ny föreställning varje dag.
 
 
Ha en härlig lördag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Härliga Annika kan inte säg annat.Kram

Svar: Kram kram och ha en härlig dag.
Annika Olsson

#2 - - Anneli:

Haha vilka underbara bilder på dina fina döttrar o vilken fyndig kommentar av killen😅. Kram

Svar: Hahaha ... ja härlig kille! Kram och ha en bra dag.
Annika Olsson