Allmänt

Sommarkjol och ohyra.

(inlägget innehåller annonslänkar)
 
Hej hej
När en vän till mig hörde av sig och undrade om jag hade fler chilisar kvar, så skuttade jag glatt ut i orangeriet för att inventera mina grödor.
Alltså, det verkar inte som man kan lämna chiliplantor ensamma i några dagar ens, utan att de ska dra på sig en massa ohyra.
Inte hade jag kunnat gissa att bladlöss gillade het mat.
 
 
 
 
Förargad fick den taniga plantan åka på komposthögen istället.
Även om vädret är sommarlikt, så är min odlingsinspiration en anings trött nu.
Istället har en skön avkopplande känsla kommit över mig. Med min tunna sommarkjol och en ljudbok i öronsnäckan vänder jag nästippen mot solen och njuter istället.
För man kan faktiskt inte äta hur mycket chili som helst...
 
 
Tips:
Min sommarkjol kommer från Indiskan och finns till jättebra pris Här.
Andra kjolar att fynda inför nästa säsong ... den glada, den vilda och den romantiska.
 
Kvällens citat:
 
Var alltid dig själv!
Alla behöver inte gilla dig,
och du behöver inte bry dig.
 
Ha en härlig kväll och kram på er.
Annika