Allmänt

Doften av nya lakan.

(inlägget innehåller reklamlänkar till Camprade och till Åhlens)
 
Hejsan
Inget är väl så skönt som att krypa ner i en renbäddad säng. Den där doften av nytvättat.
Extra mysigt är det såklart nu på hösten när mörkret sänker sig lite tidigare och man nästan längtar efter att få gå och lägga sig redan efter kvällskaffet.
 
 
Nu har jag tvättat och lagt undan mitt vita, vackra sängöverkast som min mamma virkat åt mig. För nu är det höst och då vill jag ha lite mörkare toner i inredningen.
Fast jag älskar att varje vår kunna plocka fram det igen och inreda vår sängkammare med vita, skira färger. Att veta att min egen mamma virkat varenda lilla maska, gör det ovärderligt.
 
 
 
Men vårt linneskåp ekar lite tomt just nu. Det är som om alla våra sängkläder blivit utslitna på en och samma gång.
Vi måste faktiskt förnya oss och köpa lite nya bäddset att byta med, särskilt när våra små hundar envisas med att sova på samma kuddar som vi själva. Hos oss byts det lakan ganska ofta.
 
 
Camprade har jag hittat några bäddset som jag tror hade passat perfekt i vårt sovrum.
Ett enfärgat i en härlig grå ton finns här. Ett annat prisvärt i naturinspirerat motiv hittade jag här.
Ett liknande som det jag redan har finns  här.
 
Men  mitt favoritbäddset är absolut det här! Det kommer vi sova gott i.
 
 
Kvällens citat:
 
Skilj på universella sanningar
och hur det är för dig.
Därför skulle jag uppskatta,att
du istället för att säga:
Du är flummig, säger
Det låter flummigt för mig.
 
Smått flummiga är vi nog alla.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Eva Rydin:

Åh, så fint virkat överkast. Men det är fint även med annat överkast. Håller med dig att man vill ha det lite "murrigare" när det är höst.
Hoppas du får en fin vecka, läser alltid din blogg, men kommenterar sällan. Har tyvärr ingen egen blogg, vet inte hur jag ska få till det....
Kram Tummelisa

Svar: Ett stort tack för din fina kommentar, och du är så välkommen att kika in närhelst du vill. Känner du för att blogga, så börja så smått och prova dig fram. Det är superkul, särskilt när tiden går och man kan kika tillbaka. Ha en fin dag och en stor kram.
Annika Olsson