Allmänt

Man kastar aldrig ett par jeans.

(inlägget innehåller reklamlänkar)
 
 
Hej hej
Jag borde kanske ändra överskriften från "man" till "jag" ... jag slänger aldrig ett par jeans....
För kanske är det inte alla som förälskar sig så i just jeans som jag kan göra.
 
 
 
Ett tag skulle man köpa sina jeans slitna och trasiga från start. Det var ju galet hur söndriga de blev efter bara en liten tid. Det var som om det lilla tyg där fanns kvar var väldigt skört och ömtåligt.
Då var mina första jeans betydligt slitstarkare. De byxor som jag fick då på 70-talet, var helt otvättade. Styva så man knappt kunde böja på knäna i dem. Det tog flera år innan de blev någotsånär sköna, och då var de på gränsen till för små i storleken.
Jag minns hur jag fick ligga på sängen, dra in magen och hålla andan för att överhuvudtaget kunna knäppa dem. Åhhh vad jag önskar att jag haft de där jeansen kvar ännu.
 
Nu sitter jag och lagar på de jeans som just nu är mina favoriter. Än kan de hänga med ett tag till.
 
Ja, det är allt något visst med jeans.
 
 
 
Kvällens citat:
Allt du behöver i livet är kärlek,
men ett par sköna jeans gör aldrig ont.
 
 
Tips:
Nu är det kanske inte så lätt att köpa jeans på nätet, men jag vill ändå tipsa om kampanjer på Wrangler och Lee. En lite oversize jeansjacka som den här, den kan man ha hela livet ... gömma undan något år och ta fram igen. Så snygg tycker jag.
 
...en gång gifte jag mig med en man klädd i jeansjacka med en vit ros i knapphålet ....
Både mannen och hans jeansjacka finns kvar i mitt liv än idag.
Nej, jeans kastar man inte bort!
 
 
Ha en fin kväll.
Kram Annika
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: denim, favoritplagg, jeans, kan man gifta sig i jeans
#1 - - Åsa:

alltid så vackra bilder
älskar bilder på dig hundarna havet mm
önskar dig en fortsatt trevlig vecka
är glad att fått dig som vän
Med vänlig hälsning Åsa

Svar: Tusen tack Åsa. Jag önskar dig detsamma min vän. Kram.
Annika Olsson