Allmänt

Vuxenpoäng.

Hejsan
Jag har kommit på mig själv med en sak ...
Jag har kommit på mig själv med att tycka om att diska.
Ja, ni läste rätt! Jag kan knappt riktigt förstå varifrån denna "måbra-känsla" kommer ifrån, för så här var det knappast förut.
Jag har börjat gilla att plocka i och ur diskmaskinen också.
 
 
När det här började kan jag inte riktigt påminna mig.
Förr i tiden var det nästintill det tråkigaste som fanns i min värld.
Jag smet gärna ifrån just den sysslan. Jag överlät den åt någon annan i form av mutade barn eller tvångsinkallad make. Bara jag slapp.
Men nu .... det är som om det blivit något meditativt för mig, som en stund för återhämtning.
 
 
Jag har till och med börjat tycka om att diska grytor. Ni vet de där riktigt kladdiga kastrullerna.
Gratängformarna som jag förr gärna satte i blöt, mest för att skjuta upp jobbet liksom, de står jag nu med välbehag och gnor på.
Ofta hör jag mig själv säga efter maten:
 
-sitt ni, jag tar disken ...
 
Jag vet inte om det här är något olycksbådande tecken. Eller kanske har jag kommit in i en ny fas i livet.
Kanske är det bara något som snart går över igen ...
Eller är det rent av en fälla - en sådan där kvinnofälla som det talas om ibland. Men vem hur lurat in mig där i så fall?
 

Det kanske bara är det här som kallas att samla "vuxenpoäng" ... ja jag vet inte ...
Jag hoppas inte att det ger alldeles för många poäng i så fall , för helt vuxen vill jag ju inte bli riktigt ännu.
 
 
Fast jag börjat gilla att diska så känner jag mig ganska spralligt barnslig ändå.
Jag ska kanske inte oroa mig?.... 
 
Kvällens citat:
 
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar
det är att leva.
 
Ha en fin kväll. Jag ska fortsätta att dagdrömma, diska och må gott.
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Först vill jag säga tack till dig. Jag var på vippen att kontakta dig för att fråga om vi skulle dela rum. Ja men sen vågade jag inte. Om det blir bloggträff på Österlen så lovar jag att komma. För det andra så gillar jag din klänning du har när du diskar. Fniss! Jättefin är du... För det tredje så känner jag lite likadant. Rofyllt att diska rent och göra fint. Varm kram / Pia

Svar: Åhhh så dumt Pia, vi hade haft det jättebra tillsammans ... men, men, det går fler tåg. Kanske nästa sommar ... Tack va snälla ord om mig♥. Kram på dig, så diskar vi på.
Annika Olsson