Allmänt

Bloggevent hos Sallys Hus.

Hejsan.
I helgen var jag ända uppe i Örebro, som många av er säkert redan läst.
Det var en helg som jag sett framemot väldigt länge och verkligen längtat efter.
Det som stod på schemat var ett bloggmingel hemma hos en av mina största bloggfavoriter, nämligen hemma hos Sallys Hus.
 

För rättvisans skull måste jag börja med att förtydliga vem Sally är. Sally är den lilla vita, charmiga hunden som ofta figurera på den här underbara bloggen. En liten West highland white terrier som bor i det fantastiska huset dit vi var inbjudna på mingel den här soliga lördagen. Sallys Hus, helt enkelt.
 
 
Nu är det såklart inte Sally själv som skriver på bloggen, utan hennes härliga matte, Katarina.
Katarina och hennes man bor i ett paradis. Det är som om de valt ut det bästa av två världar, där de bosatt sig. De bor lite i en medelhavsträdgård och lite i den svenska idyllen. Så smakfullt precis överallt.
 
 

Den här lördagen var vi tolv glada och förväntansfulla bloggare, influensers och "instagrammare" som samlats för att dela erfarenheter, träffas och bara ha kul.
Alltså, vilken eftermiddag vi fick. Det kändes som om jag fick en hel drös nya vänner med en enda gång. Kvinnor med samma intresse som jag själv. Att blogga, fotografera och skriva.
Bubblorna flödade, solen strålade och det var inte en tyst sekund på hela eftermiddagen där ute på Lilla Ugglebo.
 

När våra magar började knorra och hungern satt in, trollade Katarina fram en buffé med gott och blandat. Lite ost, sallad och en massa andra gotter. I köket fick hon hjälp av sin söta dotter som för dagen kikade in.
Naturligtvis så kunde ingen ta för sig av buffébordet sådär bara, för är det bloggare samlade så ska hela härligheten fotograferas och förevigas i alla konstiga vinklar.
 

Sedan fortsatte dagen i en alltför hög hastighet. Jag kände det som om jag bara velat hälla sirap i klockan, så tiden skulle gå sakta och trögt. Det minglades, skålades och skrattades.
Men tiden går snabbt när man har roligt och vips var det dags för oss att åka vidare till kvällens middag inne i Örebro. Men lite mer om det i ett senare inlägg.
 
De fantastiska tjejer som var med den här dagen var:
 
Heléna på bloggen House of Adela
Tina på bloggen Tina ME
Helena på bloggen Helenas Enkla Vardag
Helena på bloggen Drömhus Helena
Ulrica på bloggen Från tekopp till bergstopp
Lena på bloggen Lite som livet
Lena på bloggen Gott för själen
Pernilla på bloggen Inredning & Guldkanter
 
Och så två tjejer som instagrammar (Helenalindblad1 och annzo68)
Och såklart Katarina på Sallys Hus
 
 

En av oss var vågligare än alla andra ...
Ni får själv gissa vem ...
 

Nej, det var inte jag. Jag satt torr och fin i min klänning av märket orsay, inköpt i Budapest för en tid sedan.
(bild nedan lånad av (Inredning & Guldkanter)
 
 
Fylld med inspiration och blogglädje skickar jag mitt varma tack till Katarina såklart, men också till alla andra töser som såg till att göra den här dagen så fantastik!
 
Dagens citat:
 
Du måste älska det du gör
för att orka göra det varje dag.
 
 
Ha en fin dag och kram på er.
Med ett foto taget av Helenas Enkla Vardag, säger jag hejdå.
 
 
 

 
4 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Sallys Hus, Westie, bloggevent, bloggmingel
#1 - - Åsa:

såå himla härligt både detta o det inlägget före
ja jag älskar hela din blogg
önskar dig en trevlig tisdag
här börjar man bli förkyld..har ej tid med sånt nu
fredag marknad här i stan

Svar: Tusen tack Åsa. Jag är också förkyld och går här och snörvlar. Vi får krya på oss och du får ha en härlig marknadsdag på fredag. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Sallys hus:

Men ååååå...ååååå....här sitter jag med tårar som rinner...
SÅ enormt fint du skriver....å vilka fina bilder!!.. jag får ståpäls och lyckorusning på samma gång. TACK!! å jag önskar också att man kunnat hälla sirap i klockan så vi hade hunnit prata mer....<3 Stort stort hjärta till dig och jag hoppas vi kan ses snart igen.
Kraaaaaaaaaaam

Svar: Tack! Söta goa Katarina, det här får vi göra om. Då får någon annan springa och fixa och dona, då är det din tur att sitta och njuta. Det gör vi snart!! Kram, kram, kram ...
Annika Olsson

#3 - - Lena - gott för själen:

Åh vilket härligt inlägg med härliga bilder! Nästa gång får vi allt hälla sirap i klockan, för jisses vad fort tiden gick!

Kram Lena

Svar: Ja det måste vi göra Lena. Jag skulle vilja hinna prata mycket mer med var och en ... alla intressanta och härliga bloggare. En stor kram.
Annika Olsson

#4 - - Anneli:

Hej,
Vad underbart trevligt ni verkar ha haft det och vilka härliga bilder! Nästa gång skall jag absolut försöka vara med.
Ha en fin dag!
Kramen, Anneli

Svar: Det var verkligen trevligt. Så kul att träffa nya människor tycker jag. Hoppas vi ses då. Kram
Annika Olsson