Allmänt

Tacksamhet och dagens tankar.

Hejsan.
Jag må vara förärad av tidernas sämsta rygg. En rygg som gång på gång sviker mig och mina önskedrömmar om saker och ting. Den sätter käppar i hjulet för allt jag vill företa mig.
Men jag är ta mig tusan omgärdad av de mest omtänksamma själar i hela världen.
Mina djur till exempel
Det är som om de instinktivt förstår. Som om de kan känna lukten av att jag för tillfället är lite kantstött, tilltuffsad och inte riktigt har min fulla potential.
 
 
Jag har en fantastisk man som utan att blinka tar på sig rollen som intendent här för hela "skutan Gyllebo".
Han lagar mat åt oss. Han handlar det nödvändigaste. Han torkar mina tårar när jag bittert faller i gråt över de plantor som dött ute i orangeriet. (Bagateller, inser jag, när jag sansat mig.)
Han ser till så jag har allt vad jag behöver för att kunna utföra mitt jobb, som jag ju måste göra. Vårt gemensamma företag som man inte ringer och sjukanmäler sig hos sådär utan vidare (för vem kommer hem till mitt kontor och tar över??)
Han köper hem precis allt det jag ber om. En ny värmedyna när den gamla slitits ut.
Han är guld - min Stefan.
 

 
När jag blir rastlös tar han mig med i bilen och kör mig där han vet att jag vill åka. Bara för att få andas och få frisk luft.
Han sätter TV:n på den kanalen som han vet att jag helst tittar på. Program som han själv hatar.. .  Hollywoodfruar, Lyxfällan, Go´kväll  Veterinärerna... Meningslösa program, men som är lätta att ha ont till.
 

 
Jag har så många människor som vill hjälpa och som vill mig väl. Underbara människor som knackar på min dörr för att hjälpa till med hundrastningen. Fantastiska människor som skriver om tips och råd på min mail. Människor som utan att blinka lånar ut kryckor åt mig.
Ja det finns till och med de som kör hit och i smyg lägger det där linementet som jag inte orkat beställa själv, som sedan skriver ett kort sms om att tomten varit här ...
Fina, underbara medmänniskor som gör världen vacker.
 

 
Jag är så tacksam för alla som finns runt omkring. Till alla Er som gör varje dag lite vackrare.
Mina blommor i orangeriet kanske måste hamna på komposthögen till våren. Åt fanders med dem då. Jag kan köpa nya pelargoner. Just nu går det bara inte att bära en kanna fylld med vatten ... men ...
 
Jag själv är fast besluten om att vara på bättringsväg när värmen kommer.... och då är det ju bra att ha lite färre blommor att springa och vattna.
Jag känner en stor tacksamhet till alla fina människor som sänder mig omtanke.
 

TACK ♥♥♥
 
Dagens citat:
 
Du har inte en själ.
Du är en själ och har en kropp.
 
 
Jag hoppas att ni alla har anledning att känna tacksamhet för något idag.
Människor klagar så ofta på saker och ting, på myndigheter, på dåliga händelser i samhället. Ta istället lite fler stunder och tänk efter vad som är vackert och fint i livet. Saker som vi alla kan känna tacksamhet för.
Jag tror att om vi alla tar för vana att känna tacksamhet istället för att mata våra hjärnor med allt dåligt, så får hela världen ett vackrare skimmer.
Lyft det som är gott, och låt inte det onda få så mycket utrymme.
 
Kram och tack alla som vill kika in hos just mig idag,
Kram Annika