Allmänt

Omtanke som värmer!

Gokväll i stugorna.
Jag vill egentligen bara kika in och framföra ett litet tack till mina fina vänner.... eller nej ... jag menar såklart ett stort tack! TACK ♥
I veckan kom några av våra närmsta vänner hit med en blomma till mig. Och mitt hjärta svämmade över.
 

En blå, kraftig och hoppfull hortensia fick jag.
En kort liten pratstund om jämmer och elände, innan humorn och skrattet tog över - som alltid.
Så är det när vi träffas, och såklart - en varm och innerlig kram!!
 

En annan liten fin omtanke fick jag av min dotter Amanda.
Det var när hon kom hit för att hämta mig en kväll som hon stack fram en liten bild som hon skrivet ut ...
- mamma, jag tycker denna bilden påminner så mycket om dig, sa hon.
 
Bilden jag fick av henne var en underbar teckning, illustrerad av Lisa Aisato.
En bild av en förnöjsam kvinna som står i hällande regn och bara njuter. Runt henne står alla andra och lider av det strilande regnet, medan hon bara står där och ler. Tacksam och tillfreds med livet.
Precis så!!! Den här bilden får bli min förebild. Såhär ska jag se till att leva mitt liv lite mer!
 
 
 
 Kvällens citat:
 
Det är inte lyckliga människor som är tacksamma.
Det är tacksamma människor som är lyckliga.
 
Ha en fin kväll, och tack till er som kikar in här.
Kram Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Jaaa mamma den bilden påminner om dig!

Svar: Åhhh gumman ... den bilden är så ljuvlig tycker jag.
Annika Olsson

#2 - - Malin B:

Helt underbar bild!!!

Svar: Ja jag gillar den verkligen. Jag följer henne på instagram, underbara illustrationer.
Annika Olsson