Allmänt

Med simhud mellan tårna.

Hejsan
Jag älskar vårt spabad. Verkligen älskar!
Men en som nog älskar det ännu mer än jag, det är Stefan.
Ibland när jag inte kan hitta honom här hemma i huset, så kikar jag ut ...och där sitter han. Man kan se hans rufsiga huvud sticka upp där i all ångan som kommer från det stora bubblande badkaret ute i trädgården.
 
 
Jag förstår honom, för det är alldeles ljuvligt att sitta där ute och låta tankarna flyga iväg, känna kroppen slappna av och bara njuta i det varma vattnet.
 

Bäst är det att hoppa i baljan en tidig morgon tycker jag. Aldrig sjunger väl fåglarna så vackert som i den tidiga morgonen. Men såklart är det härligt på kvällen också, när mörkret lagt sig.
Att bara ligga där och lyssna.
Stefan tar alla chanser.
Själv har jag ganska besvärligt med min rörlighet och jag kan egentligen inte förstå hur jag kunde bli såhär handikappad över en natt ... men jag får vackert vänta tills det rättar till sig med ryggeländet - så är det bara.
Men Stefan kan njuta och det är jag sååå glad för.
 

Några som också älskar vårt spabad är Molly och Lykke. Det är inte själva badet i sig som de gillar, utan mer det faktum att vi är ute hos dem när de busar runt i snön. Som om de njuter extra mycket av att ha lite publik.
 

Kvällens citat:
 
Bara för att jag skrattar mycket betyder det inte att mitt liv alltid är lätt.
Bara för att jag har ett leende på mina läppar varje dag, betyder det inte att jag aldrig har problem.
Jag har bara valt att gå vidare utan att älta allt negativt i livet.
Varje nytt ögonblick ger mig en ny chans att välja hur jag vill vara."
 
Det är bra att påminna sig själv lite då och då om allt positivt som finns i livet. Glöm inte det hörrni.
Kram och ha en härlig kväll.
Annika
 
 
#1 - - gerd hansson:

Sanna ord Annika!! Kram Kram.

Svar: Ja, det citat är bra att leva efter .... passar nog oss alla lite till mans ... Kram kram.
Annika Olsson