Allmänt

Glad Påsk!

Hejsan.
Jag vill börja med att önska er alla en riktigt glad påsk.
Vi har fått ännu en snöstorm med trafikkaos på vägarna. De färgsprakande fjädrarna i buskar och träd är nu djupt försvunna i snömassorna.
 
Här på Österlen finns mängder av konstnärer av alla de slag. Nu över påsken håller de alla öppet i sina hem och sina verkstäder för allmänheten. Konstverk som är imponerande, galna, roliga, berömda och fantastiska ... och några som bara är mest konstiga.
 
En söt liten konstnärinna som jag gillar sådär lite extra mycket, det är Gugge i Rörum. Asså, har ni vägarna förbi Rörum så stanna och besök henne. Kanske har hon sin kärleksdryck att sälja också. Hennes rinnande guld som man bara blir glad av, gjord på rosor.
 

Påskveckan har bjudit på mer vinterkänsla än vårkänsla. Fast det gör inte så mycket. Jag har egentligen hellre vinter lite längre och slipper sådana där tråkiga bakslag som det kan bli i slutet av april. Så där så alla knoppar och känsliga blommor fryser ihjäl. För mig är det ok "att det vintrar på" för allt vad det kan nu, även om jag såklart längtar efter våren.
Föresten läste jag att snart börjar vi få normala nivåer på grundvattnet igen, och det är väl jättebra.
 
Här i Skåne pratar många om vinter 1966. Då lär det ha kommit mängder av snö på påsken som var första veckan i april. Stefan vill även påstå att det var snö ända in i maj månad ... Jag var ett år gammal och kan faktiskt inte styrka alla påstående, men han har haft rätt förut min älskade make...
 
 

Dagens citat:
 
Om det inte får dig att känna dig
fantastisk;
 
gör det inte
köp det inte
bär det inte
ät det inte
behåll det inte.
 
Jag vill önska er alla en alldeles underbar påsk.
Glo inte så mycket på sociala medier och jämför med alla andra ... gör det ni själv gillar.
Fast jag tackar er som kikar in på min blogg såklart.
 
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Önskar dej o din familj.en GLAD PÅSK

Svar: Jag och Stefan önskar dig detsamma Ingrid. Kram på dig!
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Kram Ingrid frej🐥🐣🐤🤗

Svar: Kram fina du!
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Hejsan Vi önskar er detsamma. Kramar från Petra o Kent

Svar: Åhhh Petra, jag hoppas att ni också får en härlig påsk, och ni alla får vara friska och krya. En stor kram från oss.
Annika Olsson