Allmänt

Vi hoppade in till grannen och åt kvällsmat.

Hejsan.
 
(Innehåller affiliatelänkar) 
 
Det är så mysigt på sommaren när man tar allting lite mer som det kommer. Lite mindre planering och man gör lite mer saker på impuls.
En kväll förra veckan blev vi inbjudna till vår söta lilla granne i det blåa huset.
Tänk så bekvämt och bra. Bara att hänga på sig sin sommarklänning och skutta in i nästa trädgård.
En liten korg med den lilla kameran och en present på armen, så var jag redo för kvällen.
 

Vi blev bjudna på en himmelskt god mat. Till förrätt lite tomatsallad med basilika och mozzarella. Sedan blev det en storfavorit för mig, nämligen kokt, vit sparris med hollandaisesås, rökt skinka och god kokt skånsk potatis.
Mumsfillibabba...
 
 

När vi var mätta så vi knappt kunde röra oss fick vi sätta oss i trädgården för att vänta på efterrätten. Jordgubbar och glass. Stefan blev ompysslad med kylomslag på sin onda vrist. Sedan satt vi där i den sköna sommarkvällen och pratade en blandning av tyska, engelska och svenska. Och vi förstod varandra hur bra som helst.
 

En sak som är väldigt bra med att bli bjuden på middag hos grannen, det är att man har nära hem.
Då är det bara att skutta tillbaka in på sin egen tomt och vips är man hemma igen.
 
Kvällens citat:
 
Vad lever vi för, om inte för att göra
livet lättare för varandra.
 
Ha en go kväll
Kram Annika
 
 
Klänningen jag har på mig är köpt i Budapest och är av märket Orsay.
Koftan jag har över är av märket Odd Molly. Jag älskar ju Odd Molly och handlar ofta mina kläder från Camprade.
 
Det jag behöver köpa till midsommarens dans, det är skor. Fotriktiga och bra skor så man jag kan ge järmet i "Små Grodorna".
 
Här finns ju sköna skor, och de gråa får nog bli mina nästa springskor.
 
 
 
 
Kram kram
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: dodevägen, goda grannar, kvällsmat, middag, sommaren2018, sommarkväll