Allmänt

Vädret som hängt upp sig.

Hejsan
Jag njuter verkligen av den sommar vi blivit tilldela det här året. En försommar som det nog kommer att pratas om i många år framöver.
Även om det har blivit mycket passande och vattnande av blommor och växter, så är det ljuvligt.
 

Om jag inte haft någon kalender som visat att vi inte ens har hunnit komma till midsommar ännu, så hade jag kunnat gissa på högsommarmånaden augusti. För det känns precis som augustis sensommardagar med tropisk värme.
Jag njuter för fullt av glada rop från poolen och av att ha badsugna tjejer här på besök. Vem vet hur resten av sommaren blir ... Det gäller att passa på.
 

Samtidigt som jag njuter, så kan jag inte låta bli att känna en viss oro. En oro för vårt klimat...
Varför har det blivit så här? Hur går det med jordbruket och all vår mat i år? Alla svalor och sädesärlor, var har de blivit av i år?
Jag hoppas att det här är en ren slump bara. Jag hoppas att den lilla nötväckan hittar mat till sina små ungar även det här året. Jag hoppas att allt ordnar upp sig och naturen vet vad den gör.
 

Boktips
Jag har läst (lyssnat) på Mikael Persbrandts biografi. Och som alla biografier så älskade jag den. Jag gillar att läsa om människors liv och öde. Oavsett om det är kända eller okända personer, så fascineras jag av människor. Extra fint med den här boken var att den har ett lyckligt slut, en lycka som jag hoppas får fortsätta följa den underbart duktige skådespelaren även i fortsättningen. Att han får må bra utan missbruk och allt tråkigt som kommer med det. Särskilt hans beskrivning av sina älskades medberoende kan jag själv relatera till och känna igen från en tidigare del av mitt liv.
En enligt mig helt klart läsvärd bok ... eller ännu hellre - lyssna på den - det är Micke själv som läser.
 
 
Kvällens citat:
 
Den som vill njuta av fåglarnas sång
måste stänga av TV:n.
 
Gör det - skippa TV:n och njut av naturen istället. Om 14 dagar är det midsommartider och sommarsolstånd, och efter det så vänder allt och går mot mörkare tider. Passa på och njut. Tids nog sitter vi alla där i våra soffor och längtar ut igen.
 
Kram Annika
 
 
#1 - - Conny:

Ljuset, dofterna, att vara ute i naturen. :)

Svar: Livet!!!
Annika Olsson

#2 - - Anneli:

Mycket tänkvärd bok. Trodde faktiskt inte det varit så illa o inte fram till så nyligen det ordnat upp sig.

Svar: Jag gjorde samma reflektion. En fantastisk skådespelare som berör.
Annika Olsson