Allmänt

Jag springer igen

Hej hej
Nu har det blivit några varv runt sjön för mig. Och då menar jag i lätt joggingtakt. Väldigt lätt.
Det går inte särskilt fort.
Och springer man inte fort, då måste man springa snyggt - för så är regeln!
 
 
Asch, det där är mest skoj. Jag springer i de träningskläder som hängt med mig i flera år. Fast när det är sommar och varmt så springer jag gärna i springklänning eller kjol.
 
Nu är jag så lycklig över att det fungerar att springa överhuvudtaget och mina mål och drömmar är inte lika hissnande som i början av min löpträning.
Jag var ingen ungdom när jag i samband med en militärutbildning var tvungen att lära mig springa en viss sträcka på en viss tid. Jag var 45 år fyllda och hade nog aldrig sprungit mer än en kilometer i följd i hela mitt liv.
Men jag lärde mig och har sedan som längst sprungit 21 kilometer i ett svep. Och det är jag galet stolt över nu, jag som mest höll mig undan på gympan (=idrotten) i skolan.
 
Jag har inte längre några  marathonplaner, det vill inte min rygg. Nu har jag bara ett enda mål och det är att inte ge upp min njutbara löpning runt sjön.
 

Förr hade jag alltid min underbara flatcoated retriever som min trogne följeslagare. Han var med mig på alla mina springrundor. Ett år sprang jag 150 mil totalt, och Johnny var med mig på alla sträckorna.
Men han gillar inte riktigt att vara med längre. Han blir uttråkad och vill hellre ha något att jobba med som spårträning eller patrullering... eller så vill han bara lunka på, snusa och pinka.
 
 
Och nu börjar allting snart ordna upp sig med mitt diskbråck igen. Eller åtminstone så mycket att jag och hunden Johnny kan hänga med våra militärkompisar ut på träning igen. Då är det bra att få flåset tillbaka.
 
(bilderna på hunden Johnny är tagna av min dotter Amanda Henriksson)
 
Kvällens citat:
 
Styrkan kommer inte av det
du klarar av att göra. Den kommer
av att göra det du en gång trodde
att du inte klarade av att göra.
 
Må väl och kram från mig
Annika
 
 
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: flatcoated retriever, hunden Johnny, löpning, träning
#1 - - gerd hansson:

Ta det nu lugnt Annika ! Ett felsteg eller en kvist så står du på näsan . Min dok. varna mig: var nu inte dumdristig.
Kram på er.

Svar: Ja, jag vet ... jag ska försöka springa på jämna underlag... jag har redan stått på näsan två gånger ... Men det spritter i benen nu vet du!! Bamsekram på dig.
Annika Olsson

#2 - - annelie:

de är fint i gylleboskogen :D söt hund :D

Svar: Ja visst är där ljuvligt. Så kul att just du kikar in här. En stor kram till dig Annelie.
Annika Olsson