Allmänt

Den stora femkampen I Borrby

Hejsan.
Vad är ett fotbolls-vm eller em ... eller vad det nu har varit... mot den stora femkampen i Borrby på Österlen i Skåne. En kamp på "liv och död", där hedern stod på spel.
Tyvärr kan jag redan nu avslöja att jag och mitt rosa lag gick som förlorare ur spelet.
Dock finns en liten strimma av misstanke på fusk såsom doppning, felräkning och mutbrott.
 

Vi var ett glatt gäng som samlades för att ladda och väcka upp tävlingsjävulen inom oss. Vissa hade lite mer vinnarskallen än andra.
 

Vätska och laddning för kampen behövdes såklart.
 

Vi som tävlade var Kentas rosa lag mot Petras lila lag.
Två jämbördiga lag med god kampvilja i båda.
 

Första grenen var bågskytte.
 

Någon Robin Hood är nog ingen av oss. Men pilarna for för glatta livet. En del satte sig fast i tavlan medan andra for genom häcken och all världens väg.
Efter första grenen såg det ut som om mitt rosa lag tog en skön ledning.
 
 
Nästa gren skulle man kunna tro var smygande fisen...
 
 
Nej, igen smygande fis, utan vattenboll. En svår gren där man med hjälp av vattenpistol skulle skjuta iväg en boll och först komma över mållinjen.
 
 

Därefter blev det tvålploppning.
Även det en mycket svår gren.
Vilket är märkligt tycker jag. För alla vet ju hur långt ett tvål kan flyga ur ens händer när man inte vill det. Nu när all heder och stolthet stod på spel så trillade det lilla tvålet bara snopet ner framför mina fötter.
Det var väl här som mitt rosa lag förlorade vårt övertag i tävlingen.
 
 

Nästa deltävlingen byggde på samarbete och samspel. Det gällde att hålla tungan rätt i munnen och pennan stilla.
 

Den sista grenen var min favoritgren, blåsrör.
Här gällde det att inte hosta eller andas på fel håll och svälja några pilar. Annars var det bara att sikta och blåsa.
 
 
Så var det klart och över och det som återstod var poängsammanräkningen.
Till min stora förvåningen var det Petras lila lag som gick vinnande ur tävlingen.
Deras glädje och skadeglädje gick inte att ta miste på.
 
 
Så blev det prisutdelning och lagfotografering.
Lagledaren Petras glädje sken ikapp med solen.
 

Mitt lag Kent blev också fotograferade och på bilden syns tydligt hur revanschsugna vi redan är.
 

Efter att vi tröstat vår bittre lagledare, tog vi oss alla samman igen.
Strax kom en grill ner från himlen och vi fick annat att tänka på.
Mat!
 

Tack Petra och Kent för en fantastisk kväll.
♥♥♥
 
Även om det luktar lite svagt fusk här, eller möjligtvis felräkning, så får jag svälja vår förlust.
Det handlar inte bara om att delta, men måste såklart vinna!! I alla fall i en femkamp, vilket vi kommer att göra nästa gång, det är då ett som är säkert.
 
Dagens citat:
 
Det största antalet mutbrott
begås i samband med kärleksaffärer.
 
Ha det gott alla. Lek och busa så mycket det går.
Livet är till för lite gräsfläckar på knäna.
Kram Annika