Allmänt

Underbara spadagar med Amanda

Hejsan.
Äntligen var det dags för mig och Amanda att åka på spa tillsammans.
Världens bästa spa naturligtvis. Ystads Saltsjöbad. Jag har varit där flera gånger och gillar det verkligen.
 

Det var födelsedagspresenten till min älskade dotter, och för mig blev det ren bonus eftersom jag också fick stor nytta av den. För det finns väl egentligen inget bättre än att göra sånt som skapar minnen tillsammans.
Vi började med lite shopping och en lätt lunch på stan.
Förkylningen hade fått sitt grepp om mig, fast jag nonchalerade det så gott det gick. 
 

När vi checkat in så startade vi genast med en tvåtimmars behandling som heter Salt Creek. Så underbart härligt!! Proceduren består av en massa olika bad, lerinpackningar, turkiskt bad ... Man hjälps åt att masserar varandra, man smörjer in sig i väldoftande oljor, man bastar och har fotbad tillsammans.
Amanda som har utbildning på sånt här, gjorde en särskild massage på mig, som skulle få fart på lymfkörtlarna. Hon sa med en lätt varning i rösten att nu kunde jag känna mig lite sjuk efteråt ...
När den underbart härliga behandlingen var över tog vi en "nyttodrink" uppe i den ljusa salen, innan det var dags för oss att fixa till oss inför kvällens middag.
 

Så väntade en trerättersmiddag på oss.
Vi gjorde oss lite fina. Jag kände att de där lymfkörtlarna nog hade kommit igång och rört runt rejält med min förkylning.
Vi åt en underbar middag. Jag tog torskrygg och Amanda satsade på en vild gris.
 

Nästa morgon ringde våra klockor tidigt. Det var dags för wakeup-yoga. Min förkylning satte stopp för mig, men Amanda fick njuta av ett härligt pass.
Det var en strålande morgon som var så vacker att vi nästan fick nypa oss armarna.
 

Vi njöt länge och väl av den fantastiska hotellfrukosten.
 
 
Sedan sparkade vi igång dagen på riktigt och gick ut i den kalla morgonen och satte oss i det varma sköna spaet. Vi njöt av den vackra soluppgången och av alla de glada barnskratten från dagiset intill.
 

Det var när vi låg där och mös som ett beslut växtre fram i min hjärna.
Det var nu det där vinterbadet skulle ske.
Förkyld var jag ju redan och en vackrare dag att få det dokumterat kunde jag nog inte välja. Sagt och gjort - så fick det bli....
.... men om det får ni läsa i ett senare inlägg.
 
Efter mitt uppfriskande dopp i havet fortsatte jag och Amanda att mysa och spaa en lång stund.
 
 
Dagens citat:
 
Tillsammans är den bästa platsen att vara.
 
Jag hoppas ni får en härlig dag.
Kram från en förkyld Annika med whiskeyröst
 
 
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Allmänt, Familj;
Taggar: Salt Creek, Ystads saltsjöbad, födelsedagspresent, njutfullt, spabad
#1 - - Linnéa:

WOW VILKEN UTSIKT!! :)

Söta foton!

Kul blogg.



Svar: Tusen tack. Där är verkligen fint på Ystads Saltsjöbad. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Linnéa:

JAAA!!!!! JAG ÄLSKAR BILDEN AV TÅRTAN PÅ DIN HEADER!!!!!

MHHHMM.!!!! jordgubbar <3

MUNorgasm typ.

JAG BLIR TYP AVIS på din spa-weekend för övrigt. :o så inspirerande kvinna du är!! jag älskar spa.. wow!

Ha en bäst dag och kväll och vecka!!!!!!

Svar: Det var min födelsedagstårta och den var verkligen jättegod. Kram på dig.
Annika Olsson

#3 - - Linnéa:

JA DET FÖRSTÅR JAG VERKLIGEN!! KRAM!!

Har den där långhåriga vackra kvinnan en blogg också?

JAG ÄLSKAR BLOGGAR WOHO!!

Vad kul!! :D

Svar: Åhhh du menar min dotter ... nej hon bloggar inte, tyvärr. Kram kram.
Annika Olsson