Allmänt

Önskedjur för en fotograf som jag.

Hejsan
Minns ni att jag nämnde mitt favoritdjur för några dagar sedan här på bloggen. Jag nämnde också en önska om att få möjlighet att ta bra bilder av detta vackra djur. Min dröm är att fånga små söta lekande rävungar på foto.
När jag kikar ibland alla mina foton i datorn, så hittar jag andra bilder på räven som jag lyckats fånga.
Den här gången var det en oförutsedda ögonblicksbild - jag var snabb och räven en aning nyfiken.
 

Så hittar jag en annan bild på ett sött djur...
Åhhh jag vill gärna ta bilder på små söta rådjurskid också i sommar..
 

För mig är det viktigaste själva naturupplevelsen, att sedan få chans att fånga det på bild är ren bonus och gör bara att händelsen etsar sig fast lite bättre i mitt minne. Underbart.
Jag ska jobba lite medvetet för att fånga mina drömbilder till våren.
 
... och för första gången någonsin benämner jag mig själv som "fotograf" här i rubriken...
I många år har jag envisats med att kalla mig för amatör, men när får man egentligen ta sig en yrkestitel? Vem får kalla sig fotograf`? Vem får kalla sig snickare? Vem får kalla sig läkare? Var går gränsen för utbildningskrav och yrkeserfarenhet?
Asch, jag är den jag är oavsett och jag fotograferar glatt vidare.
 
Kvällens citat:
 
Numera har alla människor
en klocka - men ingen har tid.
Byt ut den ena mot den andra -
ge bort klockan och ta dig tid!
 
Ha en fin kväll och kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Ja det där är ju en känslig fråga. Om man fotar så är man ju i stunden en fotograf. Jag är ju gift med en fotograf, han har det som yrke alltså.Han har gett ut några böcker och så. Det är just naturen han gillar. Fast jobbet var på en dagstidning där man får fota allt möjligt. Vilka fina bilder du har tagit på räven och det lilla kidet. Vet av erfarenhet att det krävs många timmar och tålamod för att fånga fina naturbilder på djur. Kraaaam Pia

Svar: Ja, jag vet att det är känsligt ... samma sak inom byggbranschen, och säkert inom flera branscher. Jag har ingen riktig utbildning och fortsätter kalla mig en glad amatör. Så kul med en man som verkligen är en fotograf. Ha en fin kväll och kram.
Annika Olsson