Allmänt

Kroppsvård för stora och små i Gyllebo

Hejsan.
Att sköta sig betyder att man tar hand om sig och ser till att må så bra som det bara går. Att helt enkelt vårda sin kropp och sin själ..
Det gäller både fysiskt och mentalt.
När vi i somras investerade i vårt spabad så kunde jag nog inte ana hur mycket vi egentligen skulle komma att använda det.
Jag kunde förställa mig att det skulle vara väldigt välgörande och skönt för min värkande rygg...
... och så rätt jag hade.
Det är helt ljuvligt. Både jag och Stefan njuter av våra bad och nästan dagligen kryper vi ner i det varma vattnet. Vi njuter en liten stund och det känns som om vi pausar vardagen för en liten stunds återhämtning.
 

Det är såklart extra mysigt att krypa ner i spabadet när det ligger ett lager vit snö på marken. Att i skymningen tända upp med ljus och marschaller gör ju att stämningen blir extra skön och avkopplande.
Men det är lika skönt att sätta sig i badet när regnet smattrar och vinden viner, då måste man bara ta en liten mössa eller regnhatt på huvudet.
 

Så har jag pysslat lite extra med mina små pälsklingar. De måste också vårdas både till kropp och själ såklart.
Nu, när det närmar sig vår då det börjar fällas lite mer, då gäller det att hålla pälsen i trim. Särskilt bakdelen på de små hundarna kräver sin skötsel. Fast jag har mina knep. Med ett stadigt grepp i det naturliga handtaget, går det superenkelt att reda upp eventuella tovor där i de bakre regionerna.
 

Några som också ser till att sköta sig just nu, det är min dotter Emmy och kompisen Matilda. De ser ut att njuta av livet för fulla muggar där på den underbara ön Bali. .
 
 
Dagens citat:
 
Var en person som uppmuntrar
och inspirerar andra.
Världen har redan tillräckligt
många kritiker.
 
Ha en härlig dag och kram till er alla.
Annika
 
 
#1 - - gerd hansson:

Det hade varit skönt för mitt bäcken. Synd att det är så långt till er.KRAM ANNIKA:

Svar: Ja det är synd Gerd. Kram på dig!
Annika Olsson

#2 - - Villa Ryttarängen:

Åh så mysigt och skönt. Jag har bara badat i utebad en gång. Kände mig väldigt avslappnad efteråt. Ha en bra dag! Kram Pia

Svar: Ja man mår riktigt bra efteråt. Ha en härlig kväll. Kram.
Annika Olsson