Allmänt

Hunden Johnny tänker ...

-Asså, något måste vara fel med min matte ... jag är ingen doktor, jag är ju bara en hund, men sådant kan man känna i luften.
Här står en bukett tulpaner som hon inte bryr sig ett dugg om .... inte heller verkar hon vilja äta av sin chokladask ...
Min matte, hon brukar alltid vara pigg och busig, nu går hon mest runt i en mycket märklig ställning ...
 
Kanske skulle jag kunna .... kanske skulle jag kunna få lukta lite på det här ...
 

-Jag har smakat på choklad förut, så jag vet att det är gott.
Det var jobbigt att få tag chokladen den där gången, eftersom min matte gömt undan det väldigt högt upp på en hylla. Men jag var bara 6 månader och väldigt envis då.
En hel röd ask som tydligen hade ett namn, Aladdin och en annan med en massa foliepapper som hade ett efternamn också, den kallade de för Anton Berg.
 
 

-Den gången då jag smakade av all den där chokladen blev det en våldsam uppståndelse här hemma.
Jag fick åka iväg till en veterinär. Inte min vanliga söta veterinär Per, utan en annan sur tant i vit rock. Hon ploppade något i ögat på mig ... kräkmedel i ögat ....knasigt, men spydde som en kalv det gjorde jag.
Choklad, kartong och foliepapper. Allt kräktes jag upp i en stor äcklig brun hög ute på en redan geggig grusväg i Bollerup.
Så det får nog vara så, jag vågar nog inte röra den där asken ... det kan bli så dålig stämning här hemma då.
 
 
 
 -Min matte har varit på akuten, eftersom hon går så konstigt och gnäller över att det gör ont. Hon säger att hon känner sig som den där "kokvinnan" från en dokumentär på TV:n... och ja, vissa likheter i stilen är uppenbara, det får jag medge ...
 
 
-Det blev visst inte så bra där på akuten för min matte. Man skulle tydligen inte åka dit med sina dåligheter, så nu ligger hon mest här hemma och muttrar på soffan med kelgrisen Lykke vid sin sida. Jag är glad att vården för djur inte är lika omständig .... tänk om jag behövt remisser och haft väntetider på halvår .... nä det är tur det finns en djurskyddslag för tänk om en hund mådde sådär....
 
 
Kvällens citat:
 
Oavsett vad livet ger dig,
sparka lite gräs över din skit och gå vidare.
 
Ha en fin kväll hörrni ... och matte hälsar - hon är snart på benen.
Och det är hon nog, för vi båda är ju krigare!
 
Slick och slafs från Johnny.
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Men kära nån! Hoppas det inte är så farligt, utan att du snart är på benen igen. Du får äta chokladen själv, så att Johnny slipper..!
Kram!
/Yvonne

Svar: Usch ja det var inget kul. Men det blir nog bra. Chokladlådan är tom nu. Kram kram.
Annika Olsson

#2 - - Tina:

Hej!!

Härligt med livet som hund. har han kapad bloggen.
Kram och krya på dej <3

Svar: Haha ... Ja Johnny va gör du .... tack och kram.
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

KRYA PÅ DIG matte❤

Svar: Tack.
Annika Olsson

#4 - - Anonym:

Oj stackare fortfarande så kass😕. Kanske ska prova Henrik kiropraktorer i Ystad. Han gör underverk med dåliga ryggar.

Svar: Jag har varit hos Henrik några gånger ... Han kunde tyvärr inte hjälpa mig då .... Men kanske om inget annat hjälper får jag prova igen. Kram.
Annika Olsson

#5 - - gerd hansson:

Du har inte bett om det jag börja på ortopeden i julas? Tycker ryggen känns bättre.Kram Kram.

Svar: Jag är nog för ung men jag ska fråga.... Kram.
Annika Olsson

#6 - - Anonym:

Det låter ju inte alls bra😕. Hoppas på snar bättring🤗

Svar: Tack och kram.
Annika Olsson

#7 - - Jannike Hempel :

Usch inte kul. :-/ vår hund åt en låda chokladfudge, sen kräkte han JÄTTE MKT.. Men han lyckades få upp allt själv direkt. Slapp åka till vet.. Puuh. Glupska hundar.. 😆❤️

Svar: Så skönt då spårade du en slant. Ja glupska hundar!!! Kram.
Annika Olsson

#8 - - Eva :

Såå kul skrivit... tankar från en hund:)

Svar: haha ... ja det blev så i det här inlägget. Kram.
Annika Olsson