Allmänt

Ett drömhus vi byggt med "extra allt".

Hejsan.
Idag tänkte jag ta er med till ett husprojekt som vi byggt. Och med vi menar jag vårt företag, Stefan Hantverkar´n AB. Det är en underbar villa, nyproducerad för ungefär 7 år sedan.
Asså, det där huset är så himla vackert och charmigt och det ser ut som om det legat där på den Österlenska ängen i alla tider. Vem skulle inte vilja bo här?
 
 
Att följa stora byggprojekt är alltid spännande tycker jag, men även lite oroligt såklart. Ska allt hamna där det är tänkt .... 
Men Stefan är trygg och har en massa erfarenhet. Det brukar bli hur bra som helst, och ännu står alla husprojekt kvar som han varit med om att genomföra, lika starka och orubbliga som Stefan själv.
 
 
Den här vackra villan som ligger i Skillinge är verkligen lite utöver det vanliga.
Utvändigt är fastigheten så charmig med sitt vasstak, sin entrédörr som är typisk för trakten och sina söta homejer på taket.
 

Intill byggdes även ett litet charmigt uthus i precis samma stil.
Så himla gulligt!
 

Den där dagen då jag passade på att köra ut till bygget med min kamera så var även sotaren på plats för inspektion så allting var korrekt utfört.
Jag är ju lite svag för sotare, så det passade synnerligen bra ...
 

Invändigt är det också som en dröm, det här huset. Ljust och vackert med mycket rymd.
Så många fina detaljer och vackra materialval.
 

Ja vem hade inte varit sugen på att flytta in här och sätta sin personliga prägel på det här huset.
 
För bara några veckor sedan såg jag det ute till salu på Hemnet, men nu kan jag inte längre hitta det. Kanske är det sålt, kanske har ägaren ångrat sig och vill bo kvar....
Men en riktig husdröm är det allt!
 
Är ni sugna på något liknande - vi bygga gärna fler hus.... vår hemsida hittar ni här.
 

Dagens citat:
 
"Bara en dröm" säger snusförnuftet. Då har man
glömt att drömmar skapar verklighet.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Villa Ryttarängen:

Men asså Guuud så fint. Den där blåa spegeldörren.. Suck! Jag älskar hus, ja knasigt va? Det där skulle jag absolut kunna tänka mig och självklart ska det ligga i Skåne på Österlen. Jag hör av mig sedan när jag vunnit på Lotto. Ha Ha! I morgon ska vi på husvisning med äldsta sonen som beslutat sig för att byta lägenhet mot eget hus. Ha en toppenlördag. Kraaam Pia

Svar: Jag älskar också hus!! Och det här är fint tycker jag. Spännande att gå på husvisning. Lycka till och ha en härlig helg. Kram.
Annika Olsson

#2 - - Marie Bergman:

Jättefint hus :) och vilka mysiga hundar :)

Svar: Tack!!
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Wow! Vilket hus! Där skulle jag gärna bo! Ni är duktiga! Kram Anita

Svar: Tack. Jag skulle också gärna bo i det där huset själv. Kram på dig.
Annika Olsson

#4 - - margarethavilhelmsson:

Så fint hus, gillar dom små fönstren. Var på besök i Skillinge förra året blev så förtjust i den delen av Skåne.
Har en dröm att komma dit när äppelträden blommar får se om det går i uppfyllelse i vår.

Svar: Ja hela Österlen är vackert. Jag håller tummarna att du går se mycket äppelblom, det är vackert.
Annika Olsson

#5 - - Anette:

Vilket fantastiskt hus. Där vill man ju gärna bo.
Riktigt läckert.

Svar: Ja visst vill man. Ett annorlunda nybygge.
Annika Olsson

#6 - - bylijo.se:

Vilket fint hus. Vem skulle inte vilja på där.

Svar: Ja det är jättefint ... Men det krävs en stor plånbok.
Annika Olsson