Allmänt

Årets första dopp i Östersjön.

Hej på er.
Jajamensan, nu är det gjort!! Mitt utlovade vinterbad.
Det var när vi var på spa, jag och min dotter, som jag tog tillfället i akt.
Årets första dopp i havet.
Och faktiskt - jag gillade det!
-Galna fruntimmer, sa Stefan, då han fick höra om mitt tilltag.
-Min tuffa mamma, sa Amanda när jag kom upp från havet, fylld med frustande pigg energi.
 
 
 
Det här var inte bara en galen idé som jag fått för mig att göra.
Nej, jag har liksom känt att jag nog skulle gilla det här med att ta kalla bad på vintern.
Och det var ungefär som jag föreställt mig. Kallt såklart, men så himla skönt efteråt.
 

Det bästa hade nog varit att bara hoppa i längst ute från bryggan. Men jag vågade inte ta risken att få kramp i armar och ben och kanske behöva livräddas. Därför fick det bli en snabb rusch ut i från strandkanten.
 

Nu är det inte bara jag som är galen och tror att det här med vinterbad är nyttigt. Forskning visar att det faktiskt är bra.
Efteråt rusade energin runt i kroppen och det enda stället som jag kände mig något frusen på var mina fötter. Annars kändes det mest bara uppfriskande.
Det här kan jag absolut tänka mig göra om. Så friskt och härligt.
 
 
Dagens citat:
 
Om man vågar så är man
inte modig.
Mod är att göra något trots att
man inte vågar.
 
 
Ha en härlig dag och prova något nytt - det piggar alltid upp.
Kram Annika
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: #Bil-Bengtsson, Ystads saltsjöbad, vinterbad