Allmänt

Nu finns det plats för oss igen.

Hejsan.
Nu börjar lugnet lägga sig över Österlen igen. Särskilt väl märks det om man vill ge sig ut på några av de populära matställena i vår byggd.
Jag och Stefan åker gärna ut lite spontant och äter en god bit mat när andan faller på. I sommar har det varit minst sagt omöjligt. Nästan alla platser kräver att man i god tid bokar bord, och ofta har de flesta ställena då haft fullbokat.
Ett ställe som nästan alltid har plats för matgäster är "sillaluckan" på Buhres Fisk i Kivik. Men det är såklart för att det är som en kiosk, fast med fiskrätter.
 
 
Att sitta där på Buhres Fisks uteplats är nog en märklig känsla för min käre Stefan.
Där mitt i mot Buhres ligger nämligen hans barndomshem, där han är född och uppvuxen. 
 

I veckan var vi och åt på min favoritsrestaurang i Rörum. Franskans Creperia. Deras mat är så himla god och personalen så mysig. Nu hade de åter lite mindre gäster, så det fanns tid att småprata lite extra när vi satt där.
 
Jag fick tillexempel veta att den mugg jag serverades min franska cider i, inte alls var något simpelt loppisfynd som jag hela tiden trott. Nej muggen var en äkta fransk cidermugg och prislappen på en sådan kopp ligger på ungefär 300 kronor.
 
 
Efter en god bit mat så är det alltid mysigt att ta sig en stund på soffan med en bra ljudbok i öronen. En bok jag lyssnat på är "Spökflickan" av Torey Hayden. En sann bok som jag verkligen gillade. Även om man inte riktigt fick svaret på hela gåtan, så var det så nära man kunde komma och slutet var så gott som det kunde bli.
 
... här ligger jag och är lite trött och suddig ...
 

Dagens citat:
 
Älska dig själv
så mycket att
du kan se när
någon inte
behandlar dig väl.
 
Ha en härlig dag och kram på er.
Annika