Allmänt

Jag och min gamla sjö.

Hej hej
För oss har jobbet och firman satt full fart igen. Vädret har blivit lite mer Sverigelikt så jag och hundarna har kunnat gå våra vanliga promenader vid vår gamla sjö igen. Och det är ljuvligt.
 

Badplatsen är lite mer tyst och tom igen, nu när vi går där förbi. Mitt emot bryggorna har majsen växt sig skyhög, och jag är övertygad om att det finns ett stort gäng vildsvin som gömmer sig därinne.
Till och med jag kan nosa mig till grislukten när jag går därförbi.
 

Ute på munkagången har det varit ett svanpar som haft sitt tillhåll tidigare i år. Nu hade Herr Häger återtagit platsen och på långt håll kunde jag se honom stå där och se surmulen ut. När vi närmade oss for han skränande iväg med ett vilt flaxande.
 
 
Den bäck som rinner nerför backen och ut i sjön är nu nästan helt torrlagt. I marken märks det att vi är i behov av rejäla regnväder.
 
 
I sommar har jag haft säkert en miljon olika flugfän och insekter som letat sig in i mitt kök.
Under de förutsättningarna och i den värmen som vi haft, så har det inte blivit så mycket kökspyssel för min del.
Men nu känns allting lite mer balanserat med både flugor och temperatur. Därför passade jag på att göra en god fyriskaka på några skrynkliga äpplen som låg ensamma kvar på fruktfatet.
Så himla god. Det är verkligen så, att i det enkla bor det goda!
 
 
Dagens citat:
 
Hemligheten bakom förändring är att
fokusera all din energi - inte på att riva
det gamla, utan på att bygga det nya.
 
(Och ja, jag och Stefan är ju ganska duktiga på just det - att bygga!)
 
Ha en härlig dag och gör det bästa av allting.
Kram Annika