Allmänt

Vi firade en "snart" 30-åring

Hej
Eftersom min dotter Andréa fyller 30 år om bara några veckor nu, så fick vi ju passa på att fira hennes bemärkelsedag lite extra såhär i förskott.
När hon sedan åker tillbaka till Canada så vet jag inte när vi träffas igen. Hon kommer att flytta direkt från Canada till Alabama i juni där hon ska utbilda sig i tre långa år. Varje år får hon sedan två veckors ledighet och har jag tur så kan jag paxa hennes umgänge någon av dessa sex veckor ... Men vi får helt enkelt se framöver.
 
Vi här hemma passade i alla fall på att fira hennes stundande högtidsdag.
 
Jag dukade i matrummet och satte de vackraste blommorna på bordet.
 
 
Johnny satt nog mest och grubblade på om han skulle kunna uppföra sig fint hela långa dagen.
 

Andréa själv var som alltid upptagen med en massa "fixande". Just den här dagen fixade hon sönder sitt Canadensiska SIM-kort. Vilket helt klart var en obra sak att göra kunde jag förstå av hennes min att döma.
 

Plötsligt knackade det på dörren och radarparet Amanda och Snowie dök upp.
 
-Ja må hon leva, ja må hon leva, skrålade Amanda medan Snowie marscherade in med en näpen fluga runt halsen, dagen till ära.
 
 
Det blev paketöppning och gratulationer och det var som om hela huset levde upp en liten smula.
 

Den godaste kakan som Andréa vet, det är drömrulltårta. Det var den som hennes älskade mormor alltid bakade åt henne när hon skulle ha barnkalas. Såklart hade Amanda tagit på sig uppgiften och med sig hade hon en underbar rulltårta som genast skulle provsmakas.
 

Kvällens meny var enkel, och jag kunde unna mig att bara umgås och njuta av mina töser istället. Även om de kan vara ganska bråkiga och hitta på med en hel massa hyss mellan varven så njöt jag i fulla drag.... ja, och om det inte varit för den där jäkelens ryggen ...
 

Sedan var det bara för oss att invänta att resten av familjemedlemmarna skulle sluta sina jobb, innan vi kunde sparka igång festen. En fest med världens bästa bonusfamilj!!
Men mer om det i ett annat inlägg.
 
Dagens citat är ord som jag tycker stämmer så bra in på min dotter:
 
När de försöker övertyga dig
om att det är omöjligt
Tacka för motivationen
och bevisa att de har fel.
 
Ha en fin dag
Kram Annika
 
 
 
#1 - - gerd hansson:

Vilken bukett ! Vårblommor är underbara.Kram.

Svar: Javisst är den underbar. Kram kram
Annika Olsson

#2 - - gerd hansson:

Jag vill också fylla 30.

Svar: Misstänker att du har gjort det ... du har bara glömt det ... haha skojade bara, förstod vad du menade Gerd.. Kram på dig!!
Annika Olsson