Allmänt

Elna ♥

Hejsan.
Det här inlägget är till dig Elna♥
 
Elna är min dotters bästis alltsedan blöjtiden. Eftersom Elna och Andréa är födda nästan på samma gång så fyller de såklart också 30 år nästan på samma gång.
Elna är en fantastisk person, och såklart vill jag gratulera henne. 
Det fanns en kväll nu i helgen, då jag visste var hon befann sig ... det var då jag slog till och for dit med min blomsterkvast ... Hon och Andrea skulle på en överraskningsfest, och hade inte en aning om vad som skulle hända den där kvällen. Men jag visste ...
men mer om den där kvällen i ett annat inlägg ... kanske ...
 

Elna och Andréa har alltså känt varandra ända sedan de var 6 månader gamla. Det var när de dreglande för första gången fick ögonkontakt på distriktssköterskans BVC barngrupp i Smedstorp.
Både Elna och Andréa var försigkomna ungar med stark vilja och envishet. Såklart har deras temperament gjort att de rykt i luven på varandra både en och två gånger, men deras kärlek till varandra har alltid vunnit och de har alltid varit bästa vänner på ett rått men hjärtligt sätt. Nästan som systrar.
 
Såklart fick Andréa bli gudmor åt Elnas dotter, när den stunden var inne.
 

 
Jag skulle kunna skriva en roman om deras galna upptåg, och det kanske jag gör en vacker dag också ... Om deras egengjorda navelpiercingar, deras galna år med sina epatraktorer och deras tid i Australien ... ja listan kan göras hur lång som helst, och förmodligen vet jag knappt hälften ...
 
Elna är en underbar person och jag är så glad att fortfarande få följa hennes liv. Ärligare människa än Elna finns nog inte på denna jord ... hmmmm ... brutalt ärlig kan hon vara, för hon räds då inte säga sanningen hur jobbig den än må vara. För den egenskapen högaktar jag dig Elna! Underbara, fina Elna!!
 
Den dagen då jag fyllde 50 år och blev tant kom Elna med den vackraste blomsterbuketten av alla till mig. Så otroligt glad jag blev!!
För vilken ungdom minns sin kompis mammas födelsedag liksom ...
Tack Elna, vad du gjorde mig glad!
 

Såklart vill jag nu komma ihåg dig också Elna.
 
-det ska vara en färgstark bukett, sa jag när jag beställde buketten i blomsterhandeln.
För vad passar bättre till en färgstark kvinna.
 
De vackraste blommorna köpte jag hos Systrarna Blomster i Tomelilla. Helt osponsrat vill jag såklart göra reklam för en barndomskompis underbara lilla blomsteraffär.
Och visst blev det en bedårande bukett!!
 
 
Ett stort varmt grattis till min vän Elna, för jag envisas nu med att faktiskt kalla dig min vän också.
 
Jag är så grymt imponerad av dig.
Jag är imponerad av allt du kan och behärskar! Av din talang med bakverk och pralintillverkning, samtidigt som du inte rädds att ta ett tag i arbete på din fars gård och hjälpa till med tunga jobb som att verka gårdens alla kor. Du kör traktor som en hel karl och du uppfostrar din dotter med stort förnuft och massor av kärlek.
 
Grattis Elna, jag önskar dig all lycka i livet.
 

Dagens citat:
 
"Livet mäts inte i hur många andetag vi tar, utan i de stunder som gör att vi tappar andan."
 
 
 Och när de hör töserna var i tonåren handlade det inte om att tappa andan utan mer om att hålla andan...
Och kanske ska jag ge mig på författaryrket en gång i tiden...då tappar kanske någon andan.
 
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Tack fina Annika för dom värmande orden❤️ Min lilla extra mamma❤️❤️❤️

Svar:
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Tack fina Annika för dom värmande orden❤️ Min lilla extra mamma❤️❤️❤️

Svar: Fina goa Elna, du är så värd allt beröm. Kram
Annika Olsson