Allmänt

Stillhet råder.

Hejsan kära bloggen.
Det är den tiden på året nu... Tiden då det finns plats och utrymme för stillhet.
Kanske även lite eftertanke.
Jag går på mina morgonvandringar såklart. Ensam nu. Inga döttrar här. Men jag älskar det också.
 

Eller ... ja ensam och ensam ... jag har såklart mitt lilla gäng med mig. Två i koppel och en smygåkare på ryggen.
 

Ofta är det magisk dimma på höstmorgnarna. Jag älskar dimma. Det känns som om jag inte hade blivit ett dugg förvånad om det plötsligt börjat dansa älvor där borta över ängen. Det är så underbart vackert.
Kanske borde jag själv dansa bort där på tå i den täta dimman iklädd tyllkjol och balettskor ...
 Ja, jag älskar dimma, utom då jag sitter som chaufför i bilen!
 

I min trädgård njuter jag ännu för fullt. Höststädning läser jag att många håller på med i sina små täppor. Själv har jag inte riktigt fått kläm på vad det där egentligen innebär. Hos mig får det mesta bara stå som det gör. Jag njuter av alla blommor så länge det bara går. Tids nog är frosten här, och tills dess ska några känsliga träd få flytta in i orangeriet. Men det är också allt vad städning jag ägnar mig åt i min höstträdgård.
 
 
Såklart rensar jag lite ogräs då och då.
Att mylla och röra runt i jorden är rena meditationen tycker jag. Att beskära, såga och sekatöra ...
 

Att njuta av höstens blommor känns så anspråkslöst. Det kräver ingenting. Inga som helst prestationer. Det bara ger. Njutningsfull vila för ögat.
 
 
Oj då ... där skapade jag ju rena bildbomben genom en liten rundvandring i min trädgård ...
 
Dagens citat.
 
Även om du är på rätt spår så blir du överkörd
om du bara sitter där.
 
Det är ganska sällan som jag verkligen sitter still, utan att göra så mycket.
Min dotter påpekade att jag jämt skyndar mig ... Nästan halvspringar när jag gör saker. Nu ska jag träna mig på att göra allting lite, lite saktare. Fast för den saken skull måste jag ju inte stanna helt. Inte så jag riskerar att få parkeringsböter eller växer fast någonstans.  Det räcker att jag bara sänka farten en liten smula.
Är ni bra på att sänka farten ibland?
 
Ha en fin dag och kram på er.
Annika
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

som vanligt så älskar din blogg med dina vackra bilder.
älskar foton o att fota sticke dans marknader hundar djur
shoppa inredning mmm.

Svar: Så glad jag blir Åsa, att du gillar min blogg. Jag har sett hur duktig du är på att handarbeta. Det är verkligen ett bra sätt att njuta av livet. Fortsätt att njuta av allt du älskar!! Kram på dig.
Annika Olsson