Allmänt

Bullbak och anemoner.

Kära Blogg
Jag älskar att plocka blommor.
Att plocka in en bukett blommor från trädgården och sätta i en vas på bordet, det måste höra till kategorin vardagslyx.
Särskilt mycket tycker jag om höstanemoner.
 

Och så älskar jag min vackra Klongvas.
Nu har jag så lyxigt så jag har två stycken. En stor och en liten. Nu kan jag fylla båda med härliga blommor och sätta på olika ställen i huset.
När jag fick min stora fina klongvas kan man läsa här.
 

När det blev bestämt att här skulle samlas ett härligt gäng kusiner, fick jag bråttom att ställa till med kanelbullebak. Nuförtiden är det inte så ofta det bakas här i huset. Men när man väl sätter igång så är det så himla mysigt tycker jag. Och inget doftar väl ljuvligare än nybakade kanelbullar?
 

Undertiden som jag bakade, lagade töserna till en vitlöksdoftande anrättning. Denna maträtt skulle komma att göra deras andedräkter allt annat än angenäma dagen efter...
Själv tog jag mig bara ett litet glas rödvin och höll dem lite sällskap, undertiden som mina kanelbullar jäste och gräddades klart i ugnen.
 
 
 
 Dagens citat:
 
De säger att effekterna av ett
motivationstal inte håller i sig.
Det gör inte effekterna av en
dusch heller.
Det är därför vi rekommenderas
att göra det dagligen.
 
Lite positiva ord och "pepptalk" till sig själv gör varje dag lite lättare och roligare.
Mitt bästa tips på att ta tag i motiga saker är att "bara gör det".
-"Bara po de så de bloar", som en gammal kollega uttryckte sig en gång. 
När man väl börjat, går det oftast betydligt lättare än man trott! Att gå och dra sig för saker är mycket jobbigare än att göra dem, tycker jag.
Hur motiverar ni er?
Själv har jag nästan alltid någon liten belöning till mig själv. Som när jag är klar så ska jag verkligen unna mig ditten eller datten ...
#urbanchallenge
 
Ha en fin dag och kram
Annika
 
 
#1 - - Görel:

Goda bullar blev Det! 👍

Svar: Ja, och STORA!!! Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Yvonne i Järrestad:

"Just do it" är väl hur bra som helst. Det blir inte bättre av att skjutas upp, det där som man av någon anledning inte vill göra.
Kram!
/Yvonne

Svar: Nej det är så rätt. Ofta blir det bara jobbigare om man skjuter upp tycker jag. Kram kram
Annika Olsson

#3 - - Hanna Karlsson:

Det är så fint att ta in blommor från trädgården! Härlig blogg du har. :-)

Svar: Javisst är det mysigt med blommor. Tusen tack och ha en fin dag.
Annika Olsson