Allmänt

En transportsträcka.

Hej och gomorron
Japp så är det dags att sparka igång en ny vecka i den mörka novembermånaden.
På min morgontur runt sjön är det inte ofta jag möter någon nu, och det är så skönt.
Jag får ha mina tankar i fred liksom. Ingenting som avbryter.
 

Fortfarande går korna i betet och dräller. Bonden har kört ut lite halm åt dem. Nu vet jag inte om meningen är att de ska äta av det där, eller det bara är för att de ska ha något varmt och torrt att ligga på.
Hunden Johnny och jag hade gärna sett att hagen blev tom snart, och ledig för oss att spåra på.
 

Det är inte utan att jag nästan har börjat längta lite till advent och juletid redan.
Jag brukar inte känna såhär, men i år tycker jag nästan bara att november månad är som en transportsträcka till december ska börja.
 

Jag längtar efter att få börja med lite julstök. Inte så mycket så det blir ett tvång och bara precis det som jag gillar och tycker om.
Jag önskar jag haft hela familjen lite nära och jag kan inte låta blir att drömma mig tillbaka fem år i tiden - till den där julen som var mamma Ingrids sista ...
 
 
Men det är meningen att man ska leva här och nu, så därför njuter jag av den månad som är, och gläds över vad livet ger.
Men lite julstämning längtar jag allt efter ....
I Canada har Andréa nyss fått snö och jag tycker mig kunna höra en svag melodi ...
 
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
 
 
En liten konstig längtan har fötts i mitt hjärta  ....
Jag längtar efter att få fira julen i New York ... jag som aldrig någonsin varit i Amerika (mer än en kort mellanlandning) Och egentligen känner jag mig inte alls bekväm i storstäder.
Nix, i år får det allt bli i Gyllebo! ... men ett annat år kanske ....
 
Dagens citat:
Jag älskar flygplatser för att
samhällsreglerna inte gäller.
Ät pizza och drick en öl klockan 7
på morgonen i mjukisbyxor.
Ingen bryr sig.
 
Hur känner ni inför julen?
Ångest, glädje?
Hursomhelst - gör något bra av den, för det finns inga måsten, bara möjligheter!!
 
Kram Annika
 
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Märkligt - ingen text alls i ditt inlägg här hos mig...
Men vackra foton!
Många gillar inte november månad. Grått och trist säger de. Ja... Kansk det. Men låt oss hjälpas åt att göra den mindre trist i så fall! Så tänker jag. Tänd ljus. Le mot dem du möter. Visa hänsyn. Det ska jag försöka med!
Må så gott! Kanske ser jag texten nästa gång jag tittar in!
Kram / Yvonne

Svar: Men vad konstigt ... texten syns hos mig ... Jag vet att det varit lite strul med uppladdningen hos bloggportalen i helgen. Säkert något tekniskt problem. Ha en fin dag. Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Anneli:

Haha då har vi samma dröm. Tror du man kan betala en amerikansk helyllefamilj så dom tar hand om oss över juletid ett år?!?! Men det måste vara så som i filmens värld 😅

Svar: Precis så Anneli!!! Som i "Ensam Hemma" - fast inte ensam ...Min dotter skulle nog kunna fixa in oss någonstans. För mer kontakter än den ungen har, vet jag inte någon som har.
Annika Olsson

#3 - - Anneli:

Året därpå kan vi sen fira i stugan från filmen "The Holiday" några tusenlappar extra kan vi väl slänga upp om Jude Law knackar på dörren mitt i natten😋😋🙈, haha.

#4 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Men åh så härliga bilder, riktigt stämningsfulla!

Svar: Tusen tack. Det är stämningsfullt i vår natur och inte alltid lätt att fånga det på bild. Kram.
Annika Olsson

#5 - - lillemmish - MODE:

Vakra foton!
ha en underbar dag

Svar: Detsamma till dig och tack för berömmande ord.
Annika Olsson

#6 - - Tess:

Så vackert! :)

Svar: Tusen tack Tess. Önskar dig en fin dag.
Annika Olsson

#7 - - Mikaela:

Vilka underbara bilder :)

Svar: Tack så mycket, så glad jag blir!
Annika Olsson