Allmänt

#Växtkärlek, inne och ute.

Hej på er såhär på fredagskvällen.
Den här kyliga luften gör mig verkligen rådvill. Jag vill pyssla med mina växter där ute, men det är så mycket varmare och skönare här inne....
Ute blommor nu min vita rhododendron förfullt. Den där som jag köpte på rea som ett halvdött exemplar i en lågprisbutik. Såklart måste jag smyga ut med min kamera och föreviga skönheten.
 

Några sena pärlhyacinter står så stolta vid den mossiga stenen och gullvivorna är alla utslagna. En ensam pingstlilja står och huttrar vid väggen och den lilla förgätmigejen verkar också lite ledsen över det kalla vädret.
 

Av våra kära grannar, har jag fått två änglatrumpeter. En vit och en rosa. Eller, egentligen är det min man Stefan som fått dem, men det verkar som om jag blivit deras fostermamma nu.
Jag är glad att jag har mitt lilla orangeri, för än så länge får de stanna där tills jag är säker på att värmen har kommit för att stanna.
Jag har även fått tre paprikaplantor, som det ska bli väldigt spännande att ta hand om. Det blir en utmaning att få dem att överleva. Skulle det sedan bli paprikor på, ja då är det ren bonus.
 
 
Här inne i stugan har jag satt lite nya sticklingar. Jag brukar ha små blombebisar på gång för det mesta. En del tynar bort, men alltid är det någon som överraskar med att gro, växa och frodas.
 
 
Jag tror att det är nyttigt att hålla på med jord, blommor och växter. Det skänker lite sinnesro, och det behöver vi lite till mans skulle jag tro.
Ha en härlig fredagskväll och kram på er.
Annika