Allmänt

Morgonpromenad vid Haväng

Gomorron.
Igår tog vi vår morgontur vid en av de vackraste platser jag vet.
Vid Haväng, här på Österlen.
 
 
När vi körde från Gyllebo hade vi en nymornad sol som strålade över oss, men bara efter någon kilometer mötte vi dimman.
Det gjorde egentligen inte så mycket att det var lite dimma den här morgonen. Haväng är lika vackert i alla väder.
 

Jag, hundarna och Stefan njöt av havsluften och allt det vackra. Havet hade under vintern fört mängder med tång med sig upp på land. Jag undrade lite för mig själv hur det nu skulle bli att bada där med all denna tång på stranden. Kanske sköter moder natur om det på bästa vis. En rejäl storm och havet hämtar kanske tillbaka all tång igen.
 

Hundarna älskar att komma på nya platser. Känna nya dofter och få nya intryck. Lilla valpen Lykke vill förstås gå tätt intill Johnny hela tiden. Hon tror nog att han är hennes fostermamma.
 

Älskade Haväng - en pärla på Österlen.
 

Att baka världens godaste bröd till helgens lunch, det har egentligen bara en enda nackdel ... det tar slut innan du hinner blinka. Den här söndagen var det bara för mig att baka nytt.
 

Min söndag lunkade på som vanligt. Lite småplock här och lite småplock där. Vips var det kväll. Jag laddade mina batterier med en härlig stund i badet. Väldoftande badskum och ljudboken i högtalaren.
Mmmmm ....
 

Dagens visdomsord:
Idag tänker jag bara leva i nuet,
om det inte känns obehagligt förstås ...
För i så fall tar jag mig en kaka!
 
Ha en härlig måndag och kram från mig.
Annika
 
 
 
 
#1 - - Anita:

Så fina bilder :D

Svar: Tusen tack. Kram.
Annika Olsson