Allmänt

Vi ska gå mot ALS - visst ses vi då!!

Gomorron.
De allra flesta av oss känner till en sjukdom som heter ALS. Många är vi som minns den vackra nyhetsrapportern Ulla-Carin Lindquist, som gav sjukdom ett ansikte. Några minns kanske också videoklippen "ice bucket challenge", som cirkulerade på facebook år 2014, där man utmanades att hälla en spann isvatten över sig själv och sms en gåva till ALS forskningen.
Den här "fucking helvetes sjukdomen" har drabbat underbara Camilla.
Hela Camillas familj är såklart drabbade av hennes insjuknande. Hennes make och hennes två döttrar, hennes bonusbarn och alla hennes vänner och släkt.  Men mest, såklart, Camilla själv.
Min älskade fina kusin och hunden Isas underbara matte ♥.
 
 
Nästa söndag, den 25 juni, är det ALS dagen och runt om i landet anordnas vandringar och insamlingar till stöd för ALS forskningen.
För första gången går vi nu också i Simrishamn!
 

En kväll i veckan som gått, var vi ute och provgick den kort lilla vandring som vi nästa söndag ska gå för att samla in pengar till ALS forskningen.
Det var en strålande vacker kväll i Simrishamn. Havet låg lugnt och stilla. Fåglarna sjöng för oss.
 
 

Den korta vandringen kommer att vara lätt att gå och framkomlig för både rullstol och rullator. Allt för att göra det möjligt för så många som möjligt att delta.
 

Alla som vill ge sitt stöd till ALS forskningen är hjärtligt välkomna.
Söndagen den 25 juni, när midsommaren precis är över.
 Vandringen är kl. 14.30 men vi samlas minst 15 minuter innan för att samla in pengar.
Man skänker 100 kronor per vuxen och för barn är det frivilligt. Man kommer även kunna swisha sin donation.
 
I Simrishamns samlas vi på planen mellan Röken och Simrishamns Fiskestuga (se bilderna nedan)
De som vill och känner för det, får gärna ta en liten fikakorg med sig.
 
 
När vi den här kvällen provgått den lilla rundan åkte vi alla hem till Lena och Claes för en kopp kaffe i deras underbara trädgård.
 

Det var en av sommarens skönaste kvällar. Det kändes nästan som om moder jord liksom bad om förlåtelse för livets orättvisor. Vi njöt alla av nuet den här strålande kvällen. Vi skrattade och drack kaffe, planerade och gosade med hunden Isa.
"Fucking ALS" var anledningen till att vi satt här den här kvällen, men vi lät inte "fucking ALS"  förstöra allt ... vi skrattade, njöt och var tillsammans i nuet.
 
-Camilla du är min idol, min förebild. Ditt eviga skratt och positiva attityd. Den finaste av kusiner ♥
 


Camilla och hennes familj hoppas att ni är många som vill komma och stödja insamlingen den 25 juni.
De hälsar er alla välkomna!
 

"Hallå där, visst ses vi. Jag kommer iallfall!!"
Vov vov från Isa.
 
 
 Jag hoppas att alla som har möjlighet, verkligen  sluter upp den här dagen.
Jag kommer att vara där. Vädret spelar ingen roll, jag kommer att vara där oavsett!
För Camilla och mot ALS.
Och jag hoppas att vi ses.
 
Kram Annika
 
 
 
För de av mina bloggläsare som inte bor här i närheten vill jag upplysa om att sådana här vandringar mot ALS anordnas runt om i världen, samma dag, samma klockslag. Ni som inte bor här kan säkert googla fram och hitta något i närheten av er egen hemort.
 
#1 - - Susanne:

Hej! Ni får gärna sätta upp ett anslag hos mig ,inne på Apoteket nere på Storgatan ❤️Hoppas att många sluter upp,allt för finaste Camilla❣️

Svar: Tusen tack, jag ska förmedla detta till Camilla och hennes syster. Kram och tack!
Annika Olsson

#2 - - Yvonne S ED:

Hej! Jag är tämligen nyopererad och får inte promenera ännu. Kommer ni att lägga ut swish-nummer eller bg-nummer, så att jag kan delta genom att lämna ett bidrag?

Undrar Yvonne

Svar: Kära Yvonne, jag ska ta reda på det och återkomma med det på bloggen. Kanske är där fler som är i din situation och känner att de vill vara med och ge ett bidrag. Krya på dig och ha en skön dag. Kram.
Annika Olsson

#3 - - Evelina :

Hej! Jag jobbar tyvärr den dagen, så tänkte swicha. Känner Camilla genom att hon och mamma är barndomsvänner (maria Blohme) och att jag är vän med Camillas dotter Emelie. Kram!

Svar:
Annika Olsson

#4 - - Evelina :

Hej! Jag jobbar tyvärr den dagen, så tänkte swicha. Känner Camilla genom att hon och mamma är barndomsvänner (maria Blohme) och att jag är vän med Camillas dotter Emelie. Kram!

Svar:
Annika Olsson

#5 - - Evelina :

Hej! Jag jobbar tyvärr den dagen, så tänkte swicha. Känner Camilla genom att hon och mamma är barndomsvänner (maria Blohme) och att jag är vän med Camillas dotter Emelie. Kram!

Svar:
Annika Olsson

#6 - - Evelina :

Hej! Jag jobbar tyvärr den dagen, så tänkte swicha. Känner Camilla genom att hon och mamma är barndomsvänner (maria Blohme) och att jag är vän med Camillas dotter Emelie. Kram!

Svar:
Annika Olsson

#7 - - Evelina :

Hej! Jag jobbar tyvärr den dagen, så tänkte swicha. Känner Camilla genom att hon och mamma är barndomsvänner (maria Blohme) och att jag är vän med Camillas dotter Emelie. Kram!

Svar: Åhhh det är tanken som räknas. En stor kram ♥
Annika Olsson

#8 - - Anonym:

Fina söta Camilla ❤
Absolut ska jag vara med att gå mot ALS och hoppas att många många gör detsamma! Finns något färdigt anslag att sätta upp vill vi gärna sätta upp det hos oss också. 😄
Kram 💕

Svar: Ja, det hoppas jag också att den här insamling slår alla rekord i Simrishamn. Jag ska förmedla vidare om anslaget. (ger "syster Lena" din mail-adress) En stor kram.
Annika Olsson