Allmänt

Sommarfrisyrer.

Gomorron.
Såhär strax före midsommar tyckte jag att det var läge för lite extra hundvård.
Att ha välskötta och välvårdade djur är viktigt för mig. Fast hundarna själv verkar ofta vara av en helt annan åsikt ...
Först ut var de små damerna. Lykke och Molly.
 

Kloklippning stod först på schemat.
Liggande på rygg i mitt knä såg de båda ut att njuta för fullt av min behandling.
 
 
Sedan blev det borstning, trimning och till sist ett väldoftande skumbad.
Här är det Lykkes tur. ...
 

Efter det var det dags för Molly.
 

Sedan var det bara för damerna att springa sig torra i det gassande solskenet.
På kvällen avslutade jag med att putsa till de små missar jag kunde se att jag gjort när jag varit i färd med trimsaxen.
 
 
Efter en hel eftermiddag med allt fokus riktat mot småhundarna, fick Johnny nog. Han satte surmulet i sig alla de små röda tomaterna från min nya läckra tomatplanta. Nu finns bara de gröna bladen kvar.
Ja, somliga tvingar i sig vad som helst för lite uppmärksamhet.
Så här trevlig såg plantan ut från början ...
 

Och innan läggdags letade både Molly och Lykke upp en halvrutten snigel trädgården som de förtjust rullade och gned in sig med. Enligt dem var så ordningen återställd!
 
Dagens citat:
 
Det finns inga misslyckande,
bara resultat.
 
Jag hoppas ni får en bra onsdag.
Kram Annika