Allmänt

Min födelsedag.

Hejsan.
Det har varit min 52 födelsedag och jag är överväldigad. Överväldigad över alla underbara människor i min värld, som på olika vis gratulerat och skickat hälsningar till mig. Fy bubblan vad jag är lyckligt lottad.
Så tack alla ni underbara ♥
 

Nu när Stefan var så sjuk och låg på sjukhuset så hade jag tänkt att min dag skulle smyga sig lite obemärkt förbi det här året. Jag tog bort informationen från facebook så ingen skulle behöva påminnas av den där.
Jag borde vetat bättre. Facebook lurar man inte så lätt. Efterhand som familjen sände grattishälsningar upptäcktes det snabbt att det var min dag och alla underbara hälsningar bara haglade in.
Även om jag inte orkat svara alla personligen så är jag rörd och tacksam.
 

Jag fick en underbar dag.
Min dotter Emmy kom hit med små presenter från familjen.
Nya örhängen fick jag och en egen bok som jag ska fylla i saker om mitt liv, mina tankar och mycket annat.
"-egentligen är den boken en present till oss själva", sa dottern Amanda, och log lite lurigt.
 
 
Vi gjorde en enkel jordgubbstårta, Emmy och jag.
Den tårtan som egentligen är den godaste i hela världen.
 

Såklart åkte vi in och hälsade på min älskade Stefan den här dagen.
Något lite bättre tyckte jag nog att han var, och det kom att bli den absolut bästa presenten den här födelsedagen. 
Att höra honom förevisa oss om de olika slangarna och medicinska sakerna fick oss flera gånger att bryta ut i skratt.
Jag älskar dig Stefan - härifrån till evigheten ♥
... även om det vore bra om du kladdade lite mindre med ditt snus ...
 
 
Min dag avslutades på Franskan i Rörum.
Underbara Creperian, som hade förtjänat ett alldeles eget blogginlägg.
(jag lovar att återkomma med det senare i sommar.)
Där på Franskan har de inte bara den mest utsökta maten och den mysigaste atmosfären. Där har de den absolut bästa personalen också. Så gulliga och söta.
Den här dagen satte de extra guldkant på min dag, genom att generöst bjuda på en härlig efterrätt bara för de hörde att det var min födelsedag. För mig var det så mycket värt just det här året.
Underbara Creperien, jag blev så glad och tacksam.
Vi ses snart igen, var så säkra.
 
 
Så har jag blivit ett helt år äldre på en enda dag, och nog kändes det den här kvällen när jag kröp till kojs.
 
Många hörde av sig, både till mig och för att höra om Stefan. Jag är så tacksam men även lite skamsen, då jag inte hunnit tacka för all omtanke och stöd som jag egentligen velat göra. Jag hoppas ni alla förstår ...
Tack för tankar, presenter, telefonsamtal, besök, blommor, sms, meddelande ... TACK!
 

LIVET
Jag faller
Jag reser mig
Jag gör misstag
Jag har blivit sårad,
men jag lever
Jag är bara en människa
Jag är inte perfekt
Men jag är tacksam
för genom mina upplevelser
har jag lärt mig att LEVA
varje ögonblick
 
Tack för att ni hälsade på mig här i min blogg i dag.
Jag hoppas ni får en härlig dag, oavsett om ni jobbar eller håller en ledig klämdag så ska ni ha det gott.
 
Kram Annika