Allmänt

Midsommarafton på Kivik.

Hejsan
 
Hoppas ni har det bra så här i slutet på midsommarhelgen.
Vi har det alldeles förträffligt.
 
 

När min käre Stefan låg på sjukhus så missade vi tidernas födelsedagskalas. Det var en fest som jag förstod att Stefan sett fram emot väldigt mycket. Och jag själv också såklart. En fest där många av hans ungdomskamrater skulle samlas. Många som han inte träffar så ofta längre. Några han inte sett på väldigt länge.
Underbara vänner som de är så bjöd de in oss på deras midsommarfirande istället. Vi fick en fantastisk kväll på Kivik, med god mat och många härliga skratt.
Gammal vänskap rostar aldrig.
Tack från djupet av mitt hjärta ♥
 
 
 
Visst är det härligt vid denna tiden på året. Alla härliga blommor man kan plocka in från trädgården.
Jag har en speciell vas som jag älskar väldigt mycket. Mina fina klongvas.
Nu önskar jag mig den större varianten också ... tänk att fylla den med stora ljuvliga pioner ...
Hutlöst dyr, men önska kostar ingenting!
 

Finns det något vackrare än stora maffiga, ljust rosa pioner!
Underbara!
 

Till mitt köksfönster har jag köpt lite nya blommor.
Visst är de underbara. Jag älskar färgen och dess härliga blad.
Blommor skapar harmoni och är bra för själen, det är jag övertygad om.
 

Av våra nya grannar har Stefan fått en krya-på-dig blomma.
Härligt vacker den med.
Ja, det är allt lite fuskigt att jag som inte varit sjuk får så mycket glädje av hans presenter.
 

Dagens citat:
 
Du har tre sorters vänner i livet:
  • Vänner av någon anledning
  • Vänner för en period
  • Vänner för livet

 

Så kan det kanske vara. Jag tycker förstås att alla vänner är lika mycket värda oavsett till vilken kategori de hör. Vi behöver dem alla för att skapa oss ett liv. Ett innehåll i vår historia. Det är väl det vi kallar för att vara medmänniskor. Det är vi alla för varandra, bara lite olika nära! Oavsett hur ofta vi ses, hur nära vi står varandra eller vilken relation vi har. Vi behöver alla sorterna.

På min facebook har jag vänner som hör till alla kategorierna, och jag skulle aldrig drömma om att sortera bort en endaste en. Alla har av någon anledning kommit in i mitt liv, de finns där, de har funnits där, de kommer kanske finnas där mer framöver, kanske blir det så att några träffar jag aldrig mer igen ...  men alla är värdefulla för mig.

En stor varm kram från mig.

Annika

 

 

 

#1 - - Anonym:

Annika idag har du verkligen huvudet på spiken. Många tänkvärda ord. går direkt i hjärtat.Dina blommor är så underbara du får krama Stefan om en större vas-det är du värd. Kram Kram. Gerd

Svar: Åhh tack fina Gerd. Ja, den vasen är verkligen något extra tycker jag. Jag önskar dig en fin dag och en stor kram till dig.
Annika Olsson