Allmänt

Karl Fredrik på Eklaholm.

Gomorron
Vi hade ett litet ärende i Ystad, jag och Stefan.
Det var en sådan där ljuvlig dag med en sol som strålade och en himmel som var klarblå.
Egentligen vill jag inte sitta i en bil och konka när vädret lockar och pockar och bara vill dra mig ut i naturen eller i min trädgård. Men ibland måste man och då gör man något trevligt av det istället tänkte jag.
 

Stefan var trött och svag efter sin sjukhusvistelse, så vi tog det i sakta mak.
Ja, så hade han fått för sig att sluta snusa efter nästan 50 år, så det var ingen rolig "gube" att ha att göra med kan jag väl erkänna.
-Nej, han var visst inte sur, fräste han irriterat ....
Vid jaktpaviljongen stannade vi till och köpte oss vars en svalkande glass. Glass är rena hälsokuren. Det hjälper mot allt. Surhet och snusabstinens också.
 

Vi tog vägen över Löderup hem och hos Karl Fredrik på Eklaholm gjorde vi ytterligare ett stopp för att sträckte på benen.
En intressant blomster- och inredningsbutik, där vi strosade en stund. Lite dyra priser hann jag notera vid vårt hastiga besök. Men spännande ting och en huskatt med en råtta skapade extra spänning åt vårt besök ....
 

Tillbaka i Gyllebo njöt vi av lugnet i vår egen lilla oas. Stefan intog sin roll som poolman. Sedan började han som tur var att snusa igen!
Jag smög runt med kameran och förevigade mina blomster.
Man kan aldrig få för mycket blommor.
 

Dagens kloka ord:
 
Bli aldrig så upptagen med
att skapa ett liv att du
glömmer bort att leva.
 
Här och nu!
Kram på er
Annika
 
 
#1 - - John Romeo:

Snygga bilder - särskilt bilden på katten. Det var en rejäl mus/råtta han fått tag i.

Svar: Ja, det var verkligen en "bamseråtta" ... för jag tyckte inte att det var en mus. Jag önskar dig en fin dag. Kram
Annika Olsson