Allmänt

Jag dansar regndansen i smyg.

Hejsan
Ja, det har jag gjort lite till och från i veckan. Dansat loss i min egenuppfunna regndans. För nu tycker jag bannemej att det behövs ett rejält skyfall.
Helst skulle jag önskat att det hade regnat på nätterna och varit sol och fint på dagarna. Det hade varit perfekt.
Fast idag får det förstås gärna vara uppehåll, sol och lite fint väder. För har det inte regnat innan så behöver det minsann inte komma nu, på självaste pingstafton. Min regndans betyder, "regna på söndag är du snäll" ...
Så vi får väl se ....
 

I skogen är det rejält dammig och torrt nu.
Lite förvånad är jag över att det ändå är så himla mycket mygg. Trivs inte de bäst när det är fuktigt?
 

Varje dag har jag flängt runt i skogen runt sjön. Varannan dag i nätt joggingtempo och varannan dag i mer luffsande tempo.
Gyllebo gör mig aldrig besviken.
 

Syrenerna blommor så lägligt nu till pingst och i min trädgård frodas både blommor och ogräs rejält just nu.
För mig är det riktig avkoppling att ligga vid en rabatt på alla fyra och rensa bort kirskål och kvickrot. Hos mig är det inte perfekt, det är liksom det som är det perfekta med min trädgård. Ett ställa att må gott på, utan krav eller måsten.
 
 
Mina närmaste vänner och bekanta undrar kanske vad som hänt med min käre make. Jag väljer att inte fokusera så mycket på det tråkiga och det dåliga, utan istället lägga fokus på det positiva och det goda här i min blogg.
I korthet kan jag säga att han snabbt insjuknade och blev mycket dålig. När han inte längre fick luft och bara andades med små flämtande andetag, då blev det iltransport till sjukhuset. Inte med ambulans tyvärr .... utan jag fick vackert köra själv. Läget är nu mycket bättre och jag gläds över hans tillfrisknande.
Var rädd om varandra och ta vara på tiden - livet kan snabbt vända riktning.
 
 
 
Dagens tänkvärda ord:
 
"Varje möjlighet har ett problem.
Varje problem har en möjlighet."
 
 
Jag hoppas ni alla kommer få en riktigt härlig pingstafton. Att ni njuter och kanske hittar på något alldeles speciellt.
Jag ska också njuta lite extra hade jag tänkt och för mig är det lite mer min dag just idag.... fast det där får jag fira en annan gång ...
 
Kram på er.
Annika
 
 
#1 - - Anonym:

Jag tror säkert din trädgård är fin. Sen trivs kanske vissa blommor med lite ogräs.En trädgård skall inte vara en börda där skall man njuta.Kram till er båda. särskilt födelsegrisen.

Svar: Ja, den är så där lagom fin och busken jag fick grönskar mer och mer. Den har fått ett par rejäla bevattningar så den ser ut att trivas fint. Kram kram.
Annika Olsson