Allmänt

Bara han och jag.

Hejsan.
Min midsommardag blev exakt sådär mysig och skön som jag ville ha den.
Vädret bjöd på regnskurar och en gråmulen himmel.
Precis ett sådant väder som inbjuder till en härlig kväll i orangeriet.
 

Fast vi började vår förmiddag med en liten sväng i skogen. Jag, hundarna och min käre "gube".
 

Nere vid slottets hästhagar håller alla rådjuren till.
I det höga gräset ligger de och trycker och ofta ser jag dem när jag passerar.
 

Midsommardag betyder för många här på Österlen - dans på Kulla.
Vet ni - man kan dansa, bugga och rocka precis lika bra i regnrock och gummistövlar.
 

För mig och Stefan väntade inte någon dans på Kulla.
Vi dukade med lite nypotatis och en sillarumpa ute i vårt kära orangeri.
Där satt vi sedan med levande ljus och njöt av den stilla kvällen.
Som bästa sällskapet hade vi våra underbara hundar.
 

Dagens tänkvärda ord:
 
Det är inte lyckliga människor
som är tacksamma.
Det är tacksamma människor
som är lyckliga.
 
Jag tror att om man kan känna tacksamhet för allt man faktiskt har, så blir man så mycket lyckligare än om man hela tiden tänker på det man saknar.
Om man istället för att känna bitterhet och irritation över allt som är dåligt i livet faktiskt ägnar det mesta av sina tankar åt allt det som är fantastiskt - då är man på en säkrare väg mot lyckan.
 
Tack för att ni tittade hit idag och välkomna igen en annan gång.
Kram på er
Annika
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Åh, så fint ni har deti ert orangeri! Det ser väldigt trevligt ut. Och vilken vacker krans du har - har du bundit den själv?
Må så gott!
/Yvonne

Svar: Ja, där är så mysigt att sitta när det är lite sämre väder. Nej, i år köpte jag min krans färdig. Fast förr, när mina döttrar var små, då band jag alla våra midsommarkransar själv. Jag tycker att det är ett ganska kul pyssel. Kram på dig.
Annika Olsson