Allmänt

Semesteravslutning hos Hantverkarn.

Hejsan.
Nu har vi på Stefan Hantverkar´n AB stängt för semestern.
Såklart har det grillats korv på vårt lager i Simrishamn. Det är för att liksom sparka igång semesterkänslan på allra bästa vis.
 

Vi samlades allihopa på Otto Lars, som vårt lager heter. Efterhand som de sista jobben avslutades droppade killarna in, en efter en.
Det blev lite meckande med maskinerna, innan de skulle stallas in för några veckors uppehåll.
 

Jag dukade med glada servetter. Svart fiberduk fick duga som bordsduk. Perfekt när man har en enkel korvgrillning.
 
Jag vet att jag sagt det förut, men vissa saker tål verkligen att upprepas ...
Vi har en fantastisk personal!!
Ett företag kan ha mycket till sin hjälp. Dyra inventarier och maskiner för att underlätta jobbet. Man kan själv vara kunnig och driftig ... Men mest värdefull är alltid personalen. Och vi har fantastiska killar. Yrkeskunniga, duktiga och lojala. Och med det sagt vill jag även tacka för det väldigt höga trädet jag och Stefan fick, dagen till ära. Tack grabbar ♥
 

Så var det då dags att tända grillen.
Några söta små tjejer förgyllde också vår avslutningsfest den här fredagen. Gudomligt söta i likadana jackor. Säkerligen glada och förväntansfulla över att få ha sin pappa hemma lite mer för ett tag framöver.
 

Sedan satt vi där och åt korv, skrattade och hade en härlig eftermiddag.
Från XL Bygg kom två byggsäljare, Kent och Luffis. Ska man handla byggmaterial så är de två riktiga klippor!!
 

Edvin var också på plats. En duktig murare vi haft till hjälp.
Jag kan varmt rekommendera han och hans företag, E Ask Byggnads AB.
 

Så blev det såklart kaffe och tårta.
En tårta så stor att det behövdes en rullvagn vid serveringen.
Jag tänkte som så ... rediga pågar behöver en rejell "tårtebid" (skånska och betyder: stabila män är i behov av en riktigt stor bit tårta)
 

Har man duktig personal så ska de såklart ha sommarpresenter när det är sommar.
En presentkorg från Kiviks Musteri blev det i år.
 

Jag hoppas att alla nu har det riktigt gott och laddar batterierna för nästa del av år 2017.
Och vill ni veta mer om oss och om vårt företag, Stefan Hantverkarn, så hittar ni det här.
Vi öppnar åter den 7 augusti.
 
 

Kram på er
Annika
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Görel:

Härligt med så fin personal, men jag är säker på att ni båda har en stor del i det :) Man blir som man blir behandlad <3 Krya nu på Stefan och tvinga honom att vila!! Jag har trevliga böcker han kan låna ;) Kram.

Svar: Åhhh tack för fina ord. Ja, han får vila lite extra nu. Han är sjukskriven ännu och får inte arbeta eller slita.... fast visst borde man kunna ha honom till att diska ... litegrann i alla fall ... Kram på dig.
Annika Olsson

#2 - - Yvonne i Järrestad:

Gott att ni visar er personal uppskattning! Det uppskattas säkert väldigt mycket av dem. Härligt!

Svar: Såklart! Alla behöver beröm och bekräftelse och våra grabbar förtjänar det verkligen. Kram.
Annika Olsson

#3 - - Anonym:

Ni är magiskt fantastiska - Trevlig Sommar👊

Svar: Åhhh, tack. Jag önskar detsamma.
Annika Olsson

#4 - - Anonym:

Härligt att se hur ni firar in semestern man blir rörd till tårar jag önskar er alla en riktigt trevlig sommar 👍👍👍

Svar: Hahaha´, tack detsamma. Glada saker ska man fira in rejält tycker jag!
Annika Olsson

#5 - - Anneli:

Precis så ser det ut när jag dukar till mat/fika i vår verkstad:-))). Fin dukning med maskiner / verktyg runt omkring. Trevlig helg. Här i Viby hörde jag precis åskan, det var längesedan o jag ÄLSKAR åska!!!

Svar: Åhhh jag ÄLSKAR också åska. Egentligen älskar jag allt oväder. Mäktigt!! Så trivs jag så bra i männens värld i verkstaden med deras lite råa härliga skämt. Så enkelt och okomplicerat. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson