Allmänt

Regnväder och loppis i Brösarp

Hej och gomorron.
Det har varit dagar med hällregn här på Österlen.
Brösarps IF, en idrottsförening som ligger mig lite varmt om hjärtat, hade sån otur med vädret på sin årliga loppis.
Såklart var jag där ändå och bidrog, som alltid ...
 

På morgonen drog jag på mig mina röda gummistövlar och tog hundarna med ut i skogen.
Jag vet inte om jag är barnsligare än genomsnittet av 50 åriga "keringor", men var gång jag ser sådär stora vattenpölar får jag en stark längtan efter att ta ett jätteskutt rakt ut i vattenmassorna ... jag höll mig i skinnet och traskade runt om.
Friskt och skönt var det i skogen.
Och doften!!! Mmmm ....
 

Lättaste tiden att rensa ogräs är när det regnat rejält. Det går så mycket lättare att dra bort ogräs då, när jorden är fuktig och mjuk.
Jag passade på att ta ett litet tag i en av mina rabatter. Som sällskap hade jag hundar och katter.
I vägen precis hela tiden.
 
 
Så var det dags att åka på loppis.
Varje år köper jag något där på marknaden. Jag gör aldrig någonsin några direkta fynd. Jag köper såklart saker jag vill ha, men inte till något fyndpris. Jag hatar att pruta och eftersom pengarna går till en bra sak är jag glad att på något sätt bidra lite varje år.
I år fick jag en gammal och väl använd målarstege av trä med hem. En underbar liten stege att ha som inredningsdetalj någonstans ...eller ifall jag vill måla eller putsa fönster ...
Stefan var mest glad för att äta korv och snacka fotbollsminnen med gamla kompisar från klubben som han spelat boll med när han var ung. Han gruffade lite över det tunga åbäket jag införskaffat det här året.
-va sjuttsingen skulle du me den ti ...
Ja, va söron skulle jag med den till??
 

Dagens citat:
 
Nostalgi är en förförisk lögnare.
 
Jag gillar nostalgi och blir enbart glad av gamla saker, gamla minnen, gamla vänner ... ja till och med gamla pojkvänner.
Och det var precis det som fanns där på Brösarps loppis den här regniga dagen i början av juli.
Min gamla stege ska bara torkas av, så får jag se var den hamnar så småningom....
... kanhända är den tillbaka där på Utsikten och Brösarps idrottsförenings loppmarknad 2018, vem vet!?
 
Ha en härlig dag.
Kram Annika.
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Vattenpölar är till för att hoppa i. Vilken ålder man än har, för jag är lika dan.😊 Plaska lite med tårna är ett måste om man nu inte kan hoppa och skvätta ner allt. Agneta

Svar: Härligt Agneta. Kram på dig.
Annika Olsson