Allmänt

Älskade Amanda fyller 25 år.

Kära Blogg
Tiden rusar, och vi med den.
Nu har Amanda fyllt hela 25 år ... fast hon nästan föddes igår.
Älskade fina Amanda. Min dotter som har ett hjärta av guld.
Grattis vännen ♥
 

Förutom presentkortet på en ny resa, ville jag ge henne något som var från bara mig själv (och lite från Stefan också).
Jag bestämde mig för de där lyxiga tvålen från Rituals, de som hon så länge önskat sig.
Jag tog tåget till Malmö, där jag visste att de sålde sådana.
Allt gick tämligen bra ... trots att det kändes som om alla människor bestämt sig för att också åka till Emporia just den här dagen. Efter att ha hittat min present till Amanda tänkte jag unna mig en go lunch på Espresso house. Där var det trångt om saligheten vill jag lova. Jag stod snällt i kö och väntade på min tur ganska länge. När jag till sist fick min varma baguette och överfyllda kaffekopp var det bara att leta efter en ledig plats. Jag trängde mig fram mellan bord, tjocka kroppar, stora täckjackor, frånvarande människor med näsorna riktad mot sina mobildisplayer. "Förlåt, ursäkta mig..." hörde jag mig själv repetera. När jag till slut svettig damp ner på en ledig stol slog det mig att min tallrik var tom ... någonstans i trängseln, på golvet, måste alltså min varma baguette ha hamnat. Jag tog några klunkar på kaffet och reste mig sedan stilla och bara gick ut.
 
 

 
 

Vi samlades den här kvällen på Bröderna M i Ystad för att fira Amandas 25 års dag. Därefter blev det "himmabagad" tårta i lägenehten. Världens godaste tårta, helt i klass med mormors.
Fina, goa Amanda - jag hoppas du njöt av din dag!
Älskar dig i oändlighet ♥
 

Det har varit gråa och lite trista dagar. Lite snö har vi förstås fått som ljusar upp det hela lite.
Jag och hundarna fick den här dagen lite roligt sällskap, i form av Stefan, i egen hög person. Nu visade det sig att han inte riktigt är den naturälskare han utger sig för att vara .... ja, eller så var det helt enkelt sällskapet som inte riktigt var det rätta.... Han vände i alla fall vid sjön och vandrade hemåt igen... han påstod att småhundarna frös om sina fötter!!?? Nåja, jag och Johnny fortsatte ut i skogen, och vi njöt i fulla drag.
 
 
Dagens citat:
 
De som söker efter dig
när de behöver något förtjänar
inte att hitta dig.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Monne💞:

Tack för en mysig o trevlig kväll tillsammans😊👍Tack för att du delar med dig av dina bilder😉

Svar: Tack själv söta Monne. Vi ses snart igen. Kram kram ♥
Annika Olsson

#2 - - tinis:

så fina bilder på en så söt tjej.
hoppas hon blev glad för din present.
nästa gång hänger jag gärna med dej till malmö om du vill ha sällskap.
och rundturen runt sjön hänger jag och på.

kram kram

Svar: Amanda blev glad för sin present. Ja, nästa gång får du följa med mig, jag behöver sällskap, och så slipper jag nog strula till det med min lunch.. Vi ses vännen. Kram kram
Annika Olsson