Allmänt

Mitt December 2017

 
 
Mitt December 2017
... har varit ljust och vackert ... i alla fall i mitt sinne. Vad vädret beträffar så kan det nog omöjligt bli mörkare och tråkigare såhär på årets sista månad. Visserligen har jag sett till att ta tillvara alla de solglimtar som trots allt bjudits. 
Mitt december har varit fyllt av julbestyr. Även om jag valt bara det jag själv tyckt varit roligt, så ligger ett visst mått av trötthet nu över mig. Det har varit tufft att både jobba full tid och stå för marktjänsten helt ensam då stackars Stefan fått ligga med foten i högläge mest hela tiden.
Mitt december har varit längtan efter mina närmsta (ja jag vet, jag är lite tjatig om det där) men det har lättat litegrann nu, om man jämför med i november. Då mådde förfärligt dåligt, vilket jag för stunden aldrig någonsin skulle erkänna såklart... jag är en krigare och då är det bara framåt som gäller!
Mitt december har även innehållit en förlust, en sorg av att ha mist en älskad släkting på självaste julafton. Mitt fjärde adventljus kommer jag för alltid, varje år framöver att tända för min fina gudfar ♥
Men mest har Mitt December varit fyllt av stor tacksamhet och tillfredsställelse över alla små gyllene vardagsögonblick. De där små sakerna som i slutändan egentligen är det stora ...
 
Nu hälsar jag Januari 2018 välkommen in i mitt liv, och jag har stora förväntningar på snöstormar, trafikkaos och spänning. Så hoppas jag såklart att min käre Stefan blir helt frisk snart.
 
Note to myself: Så fort det blir någorlunda varmt igen ska jag inleda min tillvänjning för att bli nybörjare i vinterbadning 2018.... kanske .... eller så utmanar jag ett tips jag fått ... lär mig gå på lina!
 
Kram på er alla
Annika
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Kära Annika! tusen tack för din trevliga, alltid så positiva blogg och alla de fantastiska foton du delar med oss läsare. Det känns som att jag i dig fått en vän, fast vi aldrig har träffats. Din blogg är bland det första jag läser på morgonen, och den gläder mig alltid. Tack för det!
Jag önskar dig ett gott slut på året, och sedan allt det bästa under 2018. Jag ser fram emot foton på dig, både vinterbadande och på lina..!
Må så gott!
Varm decemberkram!
/Yvonne

Svar: Många varma tack för alla dina ord. Rörd och glad blir jag, och nog är det så att man kan hitta varandra som vänner bara genom det skriva ordet. Underbart! Jag önskar dig också ett underbart 2018 och nog ska det bli bilder på när jag tar ett vinterbad. Det där med linan får bli ett senare projekt. En stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Anonym:

Även jag vill säga tack för en underbar blogg som jag med nöje tittar in hos varje dag. Och ett extra tack för ditt svar på min fråga om hur ni isolerat ert orangerie. Jag önskar er alla ett gott slut och ett underbart och friskt Nytt År.

Svar: Tusen tack själv. Såklart vill jag försöka besvara de frågor jag får. Jag tycker att det hör till vanlig artighet helt enkelt. Jag önskar dig detsamma och blir såklart så himla glad för alla som kikar in här hos mig. Kram.
Annika Olsson