Allmänt

Vårt sommarprojekt - min våta dröm.

Gomorron. 
Varje år har vi något litet sommarprojekt.
I fjor hade vi ett jättearbete med att bygga om hela huset invändigt.
I år när Stefan varit sjuk, så har det inte blivit någonting. Inte ens lite fönstermålning som egentligen stod på den där "to.do - listan."
Men en liten sak har vi gjort som vi drömt om ... eller ja, det är nog mest jag som drömt ....
Ett spabad i trädgården!
 

Det var det som vi hade lite hjälp med i förra veckan. Att hårdgöra och lägga plattor där det hela kunde stå stabilt.
Nu är det alltså på plats och har blivit högtidligt invigt av familjen.
Och ja, det var precis lika ljuvligt som jag förställt mig.
 

Jag och Andréa satt där i timmar och bara njöt, under tiden som kvällen smög sig på.
Att sitta där och titta på sin trädgård, att tänka och planera, det är så mycket bättre än att sitta i TV soffan och glo på något värdelöst program tycker jag.
Änglatrumpeterna till exempel. Hur de ska få ett bättre liv nästa sommar ... Det är sånt jag kan grunna på där i badet.
 
 
Andréa är ännu hemma och kämpar med sitt visum till Canada. Det är en hel massa pappersexercis som ska vara färdigt innan hon kan ge sig av för 12 månaders veterinärarbete där borta i hockeylandet.
Jag och djuren tar tillvara på varenda liten sekund tillsammans med henne såklart!!!
 
 
Dagens citat:
 
För att vara lycklig måste du:
  1. Släpp det som inte längre är.
  2. Vara tacksam för vad du har.
  3. Se framemot det som komma skall.

 

Jag har mycket att vara tacksam för. Jag tänker ofta på det!

Att få ha hälsan är det viktigaste av allt! En frisk kropp. Ingenting annat är egentligen viktigare... inte ens ett spabad faktiskt!

 

Ha en fin dag. .

... snart dags för mössa på morgonkvisten ... för annars kanske man börjar knarka ... var det inte så?

Kram Annika

 

 
 
Jo jag googlade och fann detta, så för sjutton på med myssorna nu:
 
  • Har man ingen mössa, så blir man förkyld.
  • Är man förkyld, så blir man troligen hes.
  • Är man hes, så måste man viska.
  • Den som viskar han ljuger.
  • Ljuger man, åker man i fängelse.
  • Åker man i fängelse, börjar man troligen knarka.
  • Knarkar man så dör man.
  • Så glöm för sjutton inte mössan!!