Allmänt

Trädgårdsparty mitt i veckan.

Hejsan.
Arbetsveckorna rullar på igen hos oss.
Stefan är ännu sjukskriven och alla vi andra på företaget håller ställningarna.
Som det ju alltid brukar vara så har den riktiga sommaren kommit lagom tills all ledighet är över.
En kväll i veckan var vi på trädgårdsfest hos vår närmaste granne. Det var en härlig kväll med en stor sol över hela Gyllebo!
Jag och Stefan riggade oss med en blomsterkvast och hoppade bara över staketet in till grannen.
 
 

En dag skrev min söta syster till mig:
-Hej, vill du ha en manskropp av mig, för jag har två! .....
... Alltså, sådana frågor blir man ju väldigt nyfiken på, och såklart svarade jag ja på frågan.
En manskropp mer eller mindre kan väl aldrig skada, tänkte jag ....
 
 
Min syster kom med manskroppen, som visade sig vara i fejkad brons. 
Så passade hon samtidigt på att stanna på en fika här hos oss.
Samuel fick fart på Andréa och det blev plask och lek i poolen för hela slanten.
 

Trots att det är arbetsveckor igen, så tycker jag gott att man kan festa till det lite ändå.
Är det grillväder så ska man såklart grilla.
Lite vin till maten, blomster i loppisvasen och ljus i mässingstakarna. Vips har man en festlig tisdagskväll.
Funkar hur bra som helst!
 

Dagens tänkvärda:
 
Har du någonsin insett att
en kvinnas "jag är klar om
5 minuter" och en mans "jag är
hemma om 5 minuter" är exakt
samma sak?
 
Ha en fin dag och kram på er.
Annika
 
 
 
 
#1 - - Yvonne i Järrestad:

Riktigt bra talesätt idag - ha ha ha!
Ja nog är det så att vi behöver ta tillvara våra dagar, oavsett årstid. Att göra det festligt är ju inte så svårt. Att glädjas över det man har.
Trevlig söndag!
Kram!
/Yvonne

Svar: Japp, med små enkla medel, efter vad man har för stunden och känner för. Ha en fin dag och en stor kram.
Annika Olsson