Allmänt

Pizza på stranden.

Hejsan
Den där kvällen då jag hade tjatat mig till sommarens stora "tösafotografering", började vi med pizza på stranden. Man kan kalla det en slags muta om man vill ...
Mums! Det finns nog inget bättre ställe att avnjuta en god pizza än just på en Österlensk sandstrand.
 

Min tanke var att bjuda mina rara små flickor på maten ...
Nu blev det istället Kiviks Hamnkrog som bjöd oss alla på de ljuvligaste pizzorna.
Tusen tack, världens snällaste Biray på Kiviks Hamnkrog
 

Vi var alla vrålhungriga och slängde oss över maten.
Så är det något med sjön och havet som triggar igång hungern.
 

När man äter pizza på stranden, uppskuren i små trianglar, så känns det liksom lite mindre och inte alls lika mättande och fettbildande som att sitta med kniv och gaffel på en restaurang.
Mätta blev vi!!
 

Bästa sättet att få fart på energiförbrukningen är löpning.
Förste tjej vinner ...
 

 
Den här kvällen fick jag en passande filmtitel upp i min hjärna... "släpp fångarna loss, det är vår"...
Eller så kan det liknas vid ett kosläpp på våren ....
 
 
Som alltid är det nog lilla Emmy som är familjens clown.
Vår älskade galenpanna som alltid bjuder på sig själv till hundar procent.
 

Och jag, jag var ju också tvungen att bjuda till litegrann... om än något skeptiskt!
 
 
Dagens citat:
 
Den som väntar på något gott
väntar 15 minuter en kvart.
 
Hoppas ni också ha gjort lite halvgalna saker i sommar.
Saker som ni kan skratta gott åt när vintern kommer ... fast man kan ju göra nya halvgalna saker då också.
Skit i vad alla tänker och säger, se till att göra saker som får er att skratta så tårarna rinner.
 
Ha en fin dag.
Kram Annika
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

så otroligt härliga bilder att titta på o njuta av när höst o vinter kommer sen.Det är nåt speciellt med hav o strand..nåt som gör att man dras dit även om man ej är sån som badar
önskar dig en trevlig tisdag o även trevlig onsdag då vi ska åka i väg på kick off i dag Söderköping kommer hem i morgon kväll
kram Åsa

Svar: Så härligt det låter med kick-off. Ha det nu så jättetrevligt. En stor kram från mig.
Annika Olsson

#2 - - Matilda Kälström:

Det ser verkligen ut som att ni hade det både roligt och mysigt! Va härligt!!

Svar: Ja det var supermysigt. Verkligen en dag att plocka fram ur minnet när vargavintern är här. Kram och ha en fin dag.
Annika Olsson