Allmänt

Vi åkte och shoppade en ny bil, sedan firade vi med en grillad på XL.

Hejsan.
Ja, lite vårshopping såhär en lördag det är väl aldrig fel.
Fast att det skulle hamna en ny bil i varukorgen, det var ju inte direkt planerat.
Bilar hör inte till något jag gillar att handla.
 

Jag började min dag med en tur med mina hundar. Morgonen var grå och mulen, fast det kändes ändå att ett mildare väder var i antågande.
 

Efter en dryg vecka hos oss var det tid för lilla hunden Snowie att åka hem igen till sin egen matte och husse i Tomelilla.
Hon var inte sen att hoppa med i Amandas handväska, rädd för att eventuellt bli kvarglömd här.
Min egen lilla hund Molly har ett särskilt gott öga till Amanda och blir gärna klappad och kelad av henne.
 

Sedan gav vi oss iväg på den där shoppingrundan som skulle resultera i en ny bil.
Såklart har jag funderat på det innan, att min älskade gamla Volvo cross country nog var redo för att gå vidare i nya ägor.
Leveranstiden för min nya bil är ganska lång och tills dess ska jag se om jag kan sälja Volvon själv. Det är en riktig pärla i 97 års modell. Den är sparsamt körd och har endast rullat 16.000 mil. Ja, för den som är van mekaniker så tror jag att det är ett riktigt fynd. Det enda som krävs är nog lite städning, och justering av handbromsen.
Egentligen hatar jag bilaffärer - det ska bara rulla.
 

I Ystad stannade vi till på XL som hade våryra. Härligt. Där på XL träffade jag några av mina gamla, goa kollegor från min tid som byggsäljare. Vi åt vars en grillad korv och styrde sedan kosan hemåt.
 
 
På kvällen kom solen. Då grillade vi en bit kött och njöt en stund i solskenet.
Livet är allt bra skönt att leva.
 

Dagens tänkvärda ord:
Det finns två dagar på året då man
inte kan åstadkomma något.
Den ena dagen är igår, och den andra dagen är i morgon.
Så IDAG är rätt dag att älska,
tro och göra mest av allt. LEVA.
 
Jag hoppas ni alla får en fin dag. Att ni välkomnar våren och firar en riktigt härlig Valborg.
Jag ska träffa personer som jag tycker väldigt mycket om. Om vädret tillåter ska vi grilla lite bål
annars ska vi nog mest dricka kaffe, träffas och umgås.
Ha en härlig Valborgsmässoafton.
 
Kram Annika