Allmänt

Välbefinnande på Ystads Saltsjöbad.

Hej hej
Vi har haft det alldeles fantastiskt  - jag och min man.
Vi tog ett par dagar ledigt från vårt företag och checkade in på Ystads Saltsjöbad.
Här är vår upplevelse - direkt från mitt hjärta och helt "osponsrat".
Tack YSB ♥
 

Min yngsta dotter kom hit och passade alla våra djur så vi fick chansen att ta fritt en måndag i april och bara rå om varandra.
(Tack fina Emmy, för din hjälp)
 
 
Vädret var alldeles underbart när vi kom till Ystad. Solen strålade och utanför entrén prunkade en av mina absoluta favoritblommor. Kungsängsliljor. De ser så festliga ut med sitt lila/vita rutmönster.
 

Bara genom att anlända till YSB, gör att det infinner sig ett slags lugn och man hittar ett välbefinnande som kommer genom ett trollslag.
Inredningen och atmosfären där gör nog sitt till, då allt är så smakfullt inrett.
Harmoniskt.
 

Jag och Stefan bytte om till de tjocka mysiga badrockarna som fanns på vårt vackra rum.
Jodå .... det fanns även badkappor och skor åt fullvuxna. Det var bara att byta i receptionen - så var Stefan också respektabelt klädd.
 

Vi badade, bubblade och bara njöt en hel eftermiddag.
En tur ner till havet i den starka vårsolen friskade upp.
 

Dagen avslutade vi med en underbart god trerätters middag nere i restaurangen.
 

Nästa morgon vaknade vi upp av solens strålar som letade sig in till oss. Utanför hördes  vågornas rytmiska skvalpande och några måsars skri. Utvilade och pigga skuttade vi upp ur den härliga sängen och gick ner för att äta frukost.
 

Att de har "världens godaste frukost", de visste jag redan. Allt är så smakfullt och gott - det är vida känt ... i alla fall i Skåne.
Restaurangen är så mysigt inredd att man mer än gärna tar en extra kopp kaffe och bara sitter där i godan ro och småpratar.
 Så långt ifrån vardagsstressen man kan komma.
 
 
Efter frukosten kändes det fantastiskt att börja dagen med ett varmt bad utomhus. Sedan relaxade vi någon timme i det stora ljusa rummet med den vilsamma utsikten över havet.
 

Som avslutning på våra underbara dagar fick vi vars en behandling i form av "hotstone massage".
Så skönt och proffsigt.
 
 
Välbefinnande i världsklass!
Tack Ystads Saltsjöbad från oss ♥
 
 
Dagens passande citat får bli:
 
Ibland måste du göra det som är bäst
för bara DIG och ditt liv.
Inte det som är bäst för alla andra.
 
Att sköta sig och ta hand om sig, det är ett måste för att må bra - och först då kan man hjälpa andra att också mår bra.
Jag hoppas att mitt inlägg inspirerat till att ta dig en liten paus i vardagen och ta hand om dig.
Vårda själen, relationen och dig själv - då mår du bra och blir "happy"!!
#happichallenge.
 
Kram på er.
Annika
 
 
 
 
.
 
 
#1 - - Görel:

Åhh det ser härligt ut!! Längtar!!!

Svar: Ja, vi kommer få det jättemysigt, det är jag säker på! Kram kram
Annika Olsson