Allmänt

Mallig, medelålders bloggare har vunnit #HappiChallenge

Hej hej.
Jaaa, tänka sig ... jag är en av de som nu har vunnit ett delmål. En tröja att själv få designa.
Så pirrigt glad jag blev nu.
Ni ska veta att det finns så grymt många duktiga bloggare här ute på nätet. Jag tycker särskilt att det finns många unga tjejer som är riktigt grymma. Tjejer som samtidigt är mitt upp i livet med barn, jobb, träning och hela livspusslet som de ska trixa ihop. Många är rediga på att skapa sig unika bloggar med olika inriktningar och de gör det väldigt proffsigt i bild och skrift. Därför blir jag såklart lite extra mallig... lilla enkla jag ...
Tack blogg.se och tack alla mina gulliga läsare.
 
 
Ja, nu får det vara måtta på malligheten. Åter till verkligheten.
Min torsdag var fullspäckad av roligheter.
Skogen såklart.
 

I påskas fick vi ställa in vår planerade konstrunda, eftersom min väninna var lite mer insnöad än vanligt. Ja, alltså insnöade på riktigt var precis vad hon var.
Den här torsdagen tog vi igen allt vad vi då missade.
Vårt första stopp blev hos konstnärinnan Gugge i Rörum. Underbara Gugge!
 

Vi stannade till i Baskemölla hos en keramiker och såpklart hos Wingård och hans glaskonst.
 

Sedan var vi så rysligt hungriga, både jag och Tina. Det fick bli en lunchbuffé på Börje Ohlsson Skafferi i Simrishamn. Så gott och så mättande.
Efteråt enades vi om att det är bättre att bara få vars en portion upplag på sin tallrik. Då slipper man bli sådär rysligt mätta, som vi nu blev.
 

Vidare åkte vi hem till Sanna och hennes underbara drakkonst.
Jag känner Sanna sedan min skoltid, då hon är ett år äldre än vad jag är. Länge har jag beundrat hennes brinnande drakar, så den här dagen slog jag till och köpte med mig en liten drakunge hem.
 

Vår konsttripp avslutade vi hos gulligaste Eva på Keramika Fantasia vid Bollerup.
Lika färgstark som keramiken där på Fantasia, lika färgstark och sprudlande är Eva själv.
 
En underbar tripp med en underbar vän.
Tack Tina ♥
 
 
Kanske minns ni att jag efterfrågade tips om en litet djur som man kan ha i akvarium. Ett litet djur jag ville veta mer om. Axolotl.
Så fantastiskt ... igår ringde en dam upp mig som läst mitt inlägg. Hon hade hela dagen forskat och ringt runt för min skull, och visste nu var jag skulle vända mig. Så underbara människor det finns. Sååå glad jag blev.
Tack Gull-Britt ♥
 
#HappiChallenge
 

Dagens citat:
Om det är förnuftet som formar
människan så är det känslan som
leder henne.
 
Jag hoppas ni alla får en skön fredag.
Själv ska jag gå runt och vara mallig en stund, innan jag ger mig i kast med fredagsstädningen.
Kram Annika
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Grattis till vinsten.Var inte så oväntat.själv läser jag den ibland två gånger om dagen. Ett stort grattis på namnsdagen.Kram Gerd

Svar: Tusen tack min fina, goa moster. Jag tänker så mycket på dig ... fast det vet du. En stor kram.
Annika Olsson

#2 - - Görel:

Jättekul!! Härligt med din fina blogg. Du gör verkligen reklam för fina Österlen!! Älskar dom där drakarna <3

Svar: Tack min söta syster. Sannas drakar är underbara. Du får åka dit till nästa påsk när hon hunnit göra lite nya. Kram kram
Annika Olsson

#3 - - Lene:

Grattis till vinsten. Ja det finns många unga duktiga bloggare. Därför är det extra roligt att läsa en blogg som är skriven av en som är på ungefär samma ställa i l ivet som jag. Så många fina bilder också. Jag älskar den med dom små grodorna. Ser framemot nya trevliga blogginlägg. Kram

Svar: Tusen tack Lene. Jag tänkte när jag började blogga för två år sedan att kan den där lilla söta tanten som är 104 år blogga, så kan jag som "bara "är hälften så gammal. Jag njuter av att skriva och fotografera, så det är liksom som ett nöje för mig.
Annika Olsson

#4 - - Lene:

Sniglar menade jag inte grodor.

Svar: Tack och kram.
Annika Olsson

#5 - - Tina:

TAck för en underbar dag. Och än en gång Grattis:)

Svar: Tack själv söta Tina. Så mysigt vi hade och så trött jag var på kvällen. Kram
Annika Olsson