Allmänt

En mamma glömmer aldrig en dotters födelsedag.

Hej hej.
Nej, jag glömmer aldrig mina barns födelsedagar.
Numera, sedan de är vuxna, är de förstås sällan hemma så jag kan fira dem ordentligt.
En av mina döttrar fyllde år i mars, men just då var hon i Berlin med sina kompisar.
Därför tog jag tillfället i akt den här onsdagen. Emmy fick hänga med på sitt livs första lunch på "Vineriet".
 

"Vineriet" är en restaurang som ligger i anslutning till stadens vinproducent Nordic Sea Winery.
Hela det prisbelönta bygget har vårt företag, Stefan Hantverkar´n AB, fått den stora äran att bygga.
Vi är så klart jättestolta och glada över det, så därför var det extra roligt att ta med Emmy just dit den här onsdagen.
 

Vi åt och njöt. Emmy fick nog lite extra höga tankar om sin bonuspappa, när hon såg allt .... den platsbyggda inredningen, de vackra toaletterna och den specialbyggda koppardisken som pryder insidan av restaurangtunnan.
 

Mätta och belåtna tackade vi för oss och susade vidare ut i vårsolen.
Nästa mål blev smyckesaffären ...
 
 
Vi valde ut ett sött litet silverhalsband i present åt Emmy och sedan gick vi på fiket och tog oss en kaffe.
 

När vi satt där på Kagans café, kom det fram vad min dotter egentligen önskat sig i present. En axolotl!!
Jag hade då aldrig hört talas om detta märkliga akvariedjur.
Om det är någon som eventuellt vet var och om man kan löpa axolotlor för att ha i akvarium så tar jag gärna emot tips på var.
 
 
Ganska söt, det får jag hålla med om!
 
Dagens kloka ord:
Sträva inte efter att bli en framgångsrik person.
Sträva hellre efter att bli en värdefull person.
 
Ja, det är och har varit mitt livs största uppgift.
Att vara en värdefull mamma för mina döttrar.
Det finns helt enkelt ingenting i hela världen som är viktigare.
 
#HappiChallenge
 
Hoppas ni får en bra dag.
På mig väntar nya spännande äventyr. Ja faktiskt .... så här mitt i veckan.
 
Kram Annika
 
 
 
#1 - - Mirre - Sweetwords:

Så härliga bilder från er dag, grattis till dottern

Svar: Tusen tack. Jag önskar dig ett härligt veckoslut och en kram till dig.
Annika Olsson