Allmänt

Den 10:e september - sommarens underbaraste dag!

Kära Blogg
Den här dagen sjöng mitt hjärta lite extra. När jag vaknade upp fanns min älskade Amanda här.
Visserligen hade Stefan övergett oss för att jaga över Österlens plöjningar i jakt efter förskrämda harar, men Amanda och jag hade planer för en fullspäckad dag.
Det skulle komma att bli en underbar dag!
 

Morgonen började med hundbus och skogsvandring. Allt i ett lugnt och behagligt tempo. Livsandarna måste liksom också hinna med, och inga tider hade vi att förhålla oss till.
Småhundarna slogs om uppmärksamhet och jag njöt av det extra liv som åter fyllde vårt hem.
 

Vi njöt av morgonturen med alla hundar. Till och med lilla Snowie verkade glad och upplivad, särskilt när hon fick strosa utan koppel, helt i sin egen takt. Johnny och Molly däremot, fick vackert vara kopplade eftersom jag vet att det fanns risk för att de båda hade försvunnit som en avlöning tillsammans.
 
 
Efter en snabb visit på en lokal loppis var det dags för STRANDEN. Vi hade packat för några timmar vid havet.  Knäbäckshusen var vårt mål. Det var här som jag bytte namn till Olsson och platsen gör mig aldrig besviken. Här är alldeles underbart.
Vi fick några fantastiska timmar på den vackraste stranden i världen.
(loppisfynden får jag visa i nästa blogginlägg)
 
 
 
På eftermiddagen när stranden var smockfylld av badjävlar, begav vi oss hem till poolen och hundarna istället.
Vi planerade vår "mamma-barn" resa i vinter, njöt, läste och när magen började knorra for vi till  Simrishamn och åt en god middag på en uteservering vid gågatan.
 
(roligt foto här ovan - ser ut som om jag klöks ... vilket jag inte minns att jag gjorde förstås)
 
 
Kvällen avslutade vi i soffan på tralldäcket. Vi delade på en pytteliten flaska vin och bara njöt.
Min bästa dag på länge ♥
Tack livet!
 
 
 Dagens tänkvärda ord:
När du dansar till din egen takt
kommer människor kanske inte att förstå dig,
de kanske till och med kommer att hata dig.
... fast mest kommer de önska att de själv hade
styrkan att göra detsamma.
 
Kram och Hejdå Bloggen
 
 
 
#1 - - tinis:

man måste ha en dag var med sina barn.
såg att Amanda blev lite konstig av pastan, hon ska nog inte äta sådant
:)
Och Emmy och Matilda får nog se till att komma hem :)
Hoppas ni fick ihopa någon trevlig tur till Andrea ;)
Vi hörs Kram

Svar: Haha... du har så rätt Tina. Vi har kollat upp och planerat. Det blir nog en bra tur framöver.Stor kram.
Annika Olsson